اخبار گردشگری

ورامین برای پذیرایی از مسافران نوروزی آماده می شود

به گزارش ایرنا ،رضا کارخانه روزدوشنبه در نخستین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر ورامین ویژه نوروز ۹۷ که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: مسافران نوروزی ، سفیران فرهنگی جامعه هستند که با حضور در شهرستان می توانند ظرفیت ها و قابلیت های موجود در منطقه را اطلاع رسانی کنند.
وی افزود: هدف از تشکیل ستاد اجرایی خدمات سفر هماهنگی بین دستگاههای خدمات رسان برای استقبال بهتر از مهمانان نوروزی است.
وی با تأکید بر تعامل و همکاری بین کلیه اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان گفت:ورامین از ظرفیت های بالقوه گردشگری ، آثار تاریخی ، صنایع دستی و اکوتوریسم برخوردار است که می توان با معرفی این ظرفیت ها ، تعداد بسیاری از گردشگران را در ایام عید نوروز پذیرا بود.
کارخانه بیان کرد: شهرستان ورامین بیش از ۴۰۰ اثر و محوطه تاریخی دارد که ۸۰ اثر آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده ، از ظرفیت های ویژه ای برای جذب گردشگر برخوردار است به شرط آن که بتوان از تمامی ظرفیت ها برای معرفی این آثار استفاده کرده و بهترین شرایط و امکانات را برای حضور گردشگران فراهم کرد.
وی تصریح کرد: همجواری شهرستان ورامین با کویر مرکزی و بزرگراه قم – گرمسار این امکان را به مسافران و گردشگران نوروزی می دهد که آن ها در راه سفر به مناطق شرق کشور ، با حضور در شهرستان از آثار تاریخی و قابلیت های آن بازدید کرده و امکانات آن به ویژه در حوزه صنایع دستی استفاده کنند.
معاون امورعمرانی فرمانداری ورامین تصریح کرد: رؤسای کمیته های ده گانه باید با بررسی وضعیت ستاد در سال گذشته ، به رفع موانع خدمت رسانی پرداخته و بهترین شرایط را برای پذیرایی از مسافران نوروزی فراهم کنند.
در این جلسه رؤسای کمیته های۱۰گانه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان ورامین شامل کمیته خدمات اسکان و رفاه ، کمیته خدمات امداد و نجات ، رئیس کمیته خدمات انتظامی ، امنیتی و ترافیک شهری ، کمیته هماهنگی امورشهرداری ها و دهیاری ها ، کمیته برنامه ریزی و آمار کمیته خدمات حمل و نقل ، کمیته نظارت و تنظیم بازار ، کمیته ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات ، کمیته خدمات بهداشتی ، سلامت و محیط زیست و کمیته اطلاع رسانی ، تبلیغات ، امور فرهنگی معرفی شدند.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/۷۲۵۴ / ۱۵۳۹

انتهای پیام /*


فرهنگی


سفر نوروزی


مسافرت


ورامین