اخبار گردشگری

۹۷ واحد اسکان مسافران نوروزی در مدارس محلات ساماندهی شد

حسن شمس روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این اماکن اقامتی شامل ۲۵ سراچه در ۲ خانه معلم ،۵۸ کلاس درجه یک، ۱۴ کلاس درجه ۲ برای اسکان مسافران و گردشگران نوروزی برای فرهنگیان است.
وی بیان کرد: واحدهای اسکان نوروزی این شهرستان مجهز به امکاناتی نظیر یخچال، تلویزیون، فرش، پتو و سیستم گرمایشی است.
شمس ادامه داد: امکانات سرویس بهداشتی و حمام نیز با تجهیزات کامل در مدارس و سراچه ها ی خانه معلم برای مسافران فراهم شده است.
مدیر آموزش و پرورش محلات یادآور شد: فرهنگیانی که قصد استفاده از این امکانات در محلات را دارند باید از نیمه اول اسفندماه امسال با مراجعه به سامانه اسکان آموزش و پرورش ثبت نام کنند.
شمس افزود: ستاد اسکان فرهنگیان محلات از ۲۸ اسفند ماه امسال تا ۱۴ فروردین سال آتی پذیرای مسافران نوروزی است.
وی گفت: در نوروز پارسال ۱۰ هزار نفر روز مسافر در قالب یک هزار و ۴۴۸ خانواده در واحدهای پیش بینی شده محلات اسکان داده شدند.
به گفته مدیر آموزش و پرورش محلات بیشترین مسافران اسکان یافته در مدارس محلات از آذربایجان شرقی و غربی، اصفهان ، خوزستان ، قزوین و همدان بودند.
شمس افزود: محلات رتبه سوم را بعد از ساوه و دلیجان از لحاظ اسکان مسافران نوروزی فرهنگی را نوروز پارسال در استان مرکزی را کسب کرد.
شهرستان محلات از توابع استان مرکزی دارای ۵۵ هزار نفر جمعیت است که علاوه بر چشمه آب گرم و باغات گل، آثار فاخر تاریخی شامل ستون‌های خورهه، آتشکده آتشکوه، بند باستانی نیمور، قلعه جمشیدی سنگ نوشته های تاریخی، قلعه آقا خان، یخچال نیمور را دارد.
۷۲۷۷/۷۰۱۳/

انتهای پیام /*


فرهنگی


آموزش و پرورش


اسکان نوروزی


محلات