اخبار گردشگری

آمادگی کهگیلویه و بویراحمدبرای میزبانی از میهمانان نوروزی

محمود باقری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: چهار پارک اسکان در شهرهای بزرگ کهگیلویه و بویراحمد برای میزبانی مسافران نوروزی استان آماده شده است.
وی افزود: برای احداث این چهار پارک اسکان مسافران در استان حدود ۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویر احمد بیان کرد: امسال ۱۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در راستای زمینه رفاه گردشگران در مکان‌های گردشگری استان احداث شده است.
وی صنعت گردشگری را محور توسعه استان دانست و عنوان کرد: از مهم‌ترین مأموریت‌های اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حمایت از سرمایه‌گذاران برای ایجاد اشتغال در حوزه گردشگری است.
باقری با اشاره به زیر‌ساخت‌های فراهم شده در استان،تصریح کرد: پرونده ۳۰ واحد بوم‌گردی به بانک معرفی شده اند و برای احداث هتل چهارستاره، پارک آبی و رستوران‌های سنتی تسهیلات موردنیاز جذب شده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: روستاهای این استان ظرفیت‌های مطلوبی برای بوم‌گردی داشته و از افراد فعال در این زمینه حمایت می‌شود.
کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۰۰ هزار نفر در جنوب غربی ایران واقع شده است.
این استان با داشتن ۲۵۰ تفرجگاه طبیعی، ۳۰۰ بقعه متبرکه، ۷۵۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای مسافران نوروزی است.
حرم بی‌بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، آبشار یاسوج، چشمه بلقیس چرام، گردنه شلال دون، رود رونه، آبشار کمردوغ، برم الوان، بافت تاریخی دهدشت و سواحل سد کوثر از مهمترین جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد است.
امسال بیش از سه میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد دیدن کردند.
۹۸۶۸/۱۶۶۲

انتهای پیام /*


اجتماعی


مهمانان نوروزی


کیراث فرهنگی


کهگیلویه و بویراحمد