اخبار گردشگری

شرایط ورود خودرو به کیش در تعطیلات نوروزی اعلام شد

به گزارش ایرنا، علیرضا قائدیان روز شنبه گفت: از ۲۷ اسفند ماه سالجاری تا ۱۵ فروردین ماه سال ۱۳۹۷، ورود خودروها به جز خودروهای داخلی که مدل قبل از سال ۱۳۹۰ است و خودروهای خارجی که مدل قبل از سال ۱۳۸۵ است با رعایت ضوابط و مقررات و دارا بودن معاینه فنی معتبر، به جزیره کیش مجاز است.
وی با اشاره به اینکه دوره ماندگاری و تردد خودروهای ورودی از کشور به کیش در این ایام پنج روز است یادآور شد: در صورتیکه خودرویی بیش از مدت زمان مقرر در جزیره حضور داشته باشد ، خودروی مربوطه مشمول ضوابط مقرر خواهد شد وبلیط برگشت شناور نیز باطل خواهد شد.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش افزود: هزینه ورود هر خودرو مبلغ ۲ میلیون ریال است که دربنادر چارک وآفتاب دریافت می شود.
دبیر ستاد نوروزی کیش با اشاره به تمهیدات سازمان منطقه آزاد کیش برای تامین رفاه مسافرانی که از طریق بنادر چارک و آفتاب به جزیره کیش سفر می کنند تاکید کرد: با برنامه ریزی انجام شده ، امسال بندر آفتاب نیز با پیش بینی محل های استقرار خودروها و استراحت مسافران ، آمادگی کامل را برای پذیرش و انتقال گردشگران نوروزی دارا است.
به گفته معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش ، دارابودن بلیط رفت و برگشت کشتی برای ورود خودرو به جزیره کیش الزامی است و مدت زمان مجاز در صدور بلیت ها لحاظ خواهد شد و ورود خودروهای وانت تک کابین ، کامیون، کامیونت، اتوبوس و مینی بوس به استثناء خودروهای حامل سوخت و مواد غذایی دارای مجوز در ایام نوروز به جزیره کیش ممنوع است.
سالانه بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی از این جزیره مرجانی بازدید و از ظرفیت های مختلف طبیعی ،تفریحی و گردشگری آن استفاده می کنند.
جزیره کیش با مساحت ۹۱٫۵ کیلومتر مربع و جمعیتی حدود ۴۰ هزار نفر در ۱۸ کلیومتری کرانه جنوبی ایران در محدوده شمالی آب های نیلگون خلیج فارس واقع است و از نظر تقسیم بندی سیاسی و اداری کشور، در محدوده استان هرمزگان و شهرستان بندر لنگه قرار دارد.
۶۹۹۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


نوروز۹۷


جزیره کیش