اخبار گردشگری

برگزاری سومین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان کردستانی در تهران

به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، کورش مرادی افزود: این نمایشگاه با هدف شناساندن نقش روستا در تولید ملی و همچنین آشنایی بازدید کنندگان از استعدادها، قابلیت ها و ظرفیت های موجود در مناطق روستایی برگزار می شود.
وی یادآور شد: شناخت ظرفیت های مناطق روستایی در تولید محصولات متنوع بویژه در زمینه های صنایع کوچک، صنایع دستی و روستایی و همچنین معرفی جاذبه های فرهنگی از قبیل آداب و رسوم، بازیهای بومی محلی، آیین های مذهبی، پوشش ها، جاذبه های طبیعی و گردشگری، استعدادهای جوان و کارآفرینان، ایجاد ارتباط شهرنشینان با روستاییان، برقراری ارتباط میان تولید کنندگان و مصرف کنندگان، از اهداف برگزاری نمایشگاه است.
مرادی اضافه کرد: در این نمایشگاه توانمندی های روستایی استان کردستان در ۱۳ غرفه و در حوزه های مختلف به نمایش گذاشته می شود.
به گفته وی، تولیدات کشاورزی و دامپروری(عسل و فرآورده های آن) صنایع دستی(قالی و گلیم، ارغوان یا سبدبافی سنتی، سرامیک، سفالگری، نقشهای برجسته، مجسمه سازی، نازک کاری و صنایع چوپ)، لباس های بومی محلی، سازهای سنتی، داروهای گیاهی مختص کوه های کردستان، مصنوعات سنگی، زیورآلات سنتی و دست ساز در این نمایشگاه عرضه می شود.
وی با بیان اینکه در غرفه ایده برتر استان مصنوعات شرکت سرامیک نوین ارائه می شود، افزود: گروه آیینی ناله دف پیش از برپایی نمایشگاه برای اجرای آهنگ های مذهبی و مولودی خوانی در نقاط مختلف تهران به تهران اعزام شده اند.
استان کردستان با وسعتی معادل ۲۸ هزار و ۸۱۷ کیلومتر مربع در غرب ایران واقع شده و ۲۲۷ کیلومتر با کشور عراق مرز دارد.
این استان در مجموع یک میلیون و ۶۰۲ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲۹ شهر و یک هزار و ۷۰۳ روستا ساکن هستند.
۷۳۵۵/۹۱۰۲

انتهای پیام /*


اقتصاد


نمایشگاه


توانمندی روستاییان


تهران