اخبار گردشگری

فرماندار: یک هزار تخت برای اسکان مسافران نوروزی در بانه پیش بینی شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد فلاحی روز شنبه در نخستین جلسه ستاد سفرهای نوروزی اظهار کرد: به لحاظ ظرفیت اسکان مسافران، امکانات خوبی فراهم شده و هتل ها و مهمانپذیرها با امکانات مناسب آماده پذیرش مسافران نوروزی هستند.
وی افزود: یکی از سیاست های دولت حمایت از سرمایه گذاران است در همین راستا در ایام تعطیلات نوروزی در مدارس، مسافر غیر فرهنگی پذیرش نمی شود و مسافران و مهمانان نوروزی باید از سایر اماکن اقامتی، استفاده کنند.
فلاحی تاکید کرد: گشت های مشترک بازرسی و نظارت بر بازار شب عید و تعطیلات نوروزی نیز با جدیت کار خود را دنبال می کنند و با متخلفان برخورد خواهند کرد.
وی با اشاره به اهمیت ظرفیت های گردشگری روستایی در این شهرستان یادآور شد: باید گردشگری حوزه روستایی و روستاهای هدف را با همکاری رسانه های جمعی و استفاده از فضای مجازی معرفی کنیم.
وی به وضعیت جاده بین شهری بانه – سقز اشاره کرد و گفت: ورودی شهر بانه از روستای سبدلو شروع می شود و محل ورود بسیاری از مسافران نوروزی است ولی نمای بسیار بدی به شهر داده که قرار بود سال گذشته بازسازی شود اما تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نشده است.
فلاحی اضافه کرد: راهداری باید قبل از شروع تعطیلات نوروزی، این جاده را بازسازی و آسفالت کند تا مسافران با آرامش بیشتری در این مسیر تردد کنند.
رئیس آموزش و پرورش بانه نیز در این جلسه گفت: بر اساس اعلام اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان در این شهرستان ۱۶۵ کلاس درس در قالب ۲۲ مدرسه برای اسکان فرهنگیان در نظر گرفته شده است.
رضا خضری افزود: ۱۰ مدرسه از نوع ‘الف’ با ۷۷ کلاس درس و ۱۲ مدرسه از نوع ‘ب’ با ۸۸ کلاس درس با امکانات اولیه در ایام تعطیلات نوروزی در اختیار فرهنگیان قرار می گیرد.
وی اظهار کرد: باشگاه فرهنگیان با ۲۴ اتاق و ۱۰۹ تخت در ایام تعطیلات نوروزی برای پذیرایی و اسکان مسافران فرهنگی آماده شده و پذیرش و اسکان فرهنگی از ۲۸ اسفند به مدت ۱۶ روز آغاز می شود.
به گزارش ایرنا، بانه در سال های اخیر به شهر پاساژها معرف شده و سالانه پذیرای صدها هزار مسافر از اقصی نقاط ایران اسلامی است و در نوروز سال ۹۶ بیش از ۳۶۰ هزار نفر وارد شهر بانه شدند.
شهرستان بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.
۷۴۶۹/۹۱۰۲

انتهای پیام /*


اجتماعی


تسهیلات نوروزی


اسکان مسافر


بانه