اخبار گردشگری

آماده سازی ۱۶۰ مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی در همدان

به گزارش ایرنا، محمد بداغی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این مراکز پس از تعطیلی مدارس و از ۲۸ اسفند امسال تا ۱۲ فروردین سال آینده آماده پذیرش مسافران هستند.
وی ادامه داد: اتاق های این مدارس شامل ۷۱ اتاق ویژه در مدارس شهرهای همدان، بهار و گل تپه، نوع الف با یکهزار و ۳۸ اتاق در سراسر استان و ۲۳۹ اتاق نوع ب در خدمت مسافران نوروز ۹۷ است.
وی با بیان اینکه در سطح استان همدان ۱۹ پایگاه در تمامی مراکز آموزش و پرورش شهرستان ها و نواحی برای اسکان مسافران نوروزی پیش بینی شده است، گفت: بار مسافرت های نوروزی در شهرستان های ملایر، بهار و کبودرآهنگ است که با برنامه ریزی این مراکز شناسایی شده است.
بداغی گفت: همچنین ظرفیت های اسکان مسافر در ۶ خانه معلم و مراکز آموزشی و رفاهی استان به عنوان اسکان دائمی برای مسافران پیش بینی شد.
وی اظهار کرد: در این مراکز و خانه معلم ۹۵ اتاق به صورت خاص و هفت اردوگاه و خوابگاه با بیش از ۴۰ اتاق تجهیز شده اند.
به گفته وی ۳۱۵ نفر از همکاران آموزش و پرورش استان همدان برای برنامه ریزی و آمادگی برای اسکان مسافران در نوروز سال ۹۷ به صورت شبانه روزی فعال هستند.
بداغی گفت: رزرو اینترنتی برای اسکان در مدارس از چهارم اسفند امسال آغاز شده و تا ۲۳ اسفند ادامه دارد و پذیرش به صورت اینترنتی در خانه معلم نیز از پانزدهم ماه جاری ماه آغاز می شود و تا ۲۸ اسفند ادامه می یابد.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه تاکنون ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای تعمیر و تجهیز مدارس برای اسکان مسافران هزینه شده است، گفت: در نوروز ۹۶ سه میلیارد و ۱۵۰ ملیون ریال ریال از محل آموزش و پرورش و همکاری وزارتخانه برای تجهیز این مراکز هزینه شد.
بداغی با بیان اینکه درآمد آموزش و پرورش همدان از اسکان مسافران در نوروز ۹۶ سه میلیارد ریال بود، افزود: در هر دوره اسکان مسافر در مدارس ۲۵ درصد از درآمد برای تجهیز و تعمیر امکانات هزینه می شود.
وی گفت: دامنه پذیرش از استان های آذربایجان شرقی و غربی، مازنداران و تهران بیش از دیگر استان ها است؛ لذا برای آموزش و پرورش شهرستان های فامنین، رزن و کبودرآهنگ به صورت خاص برنامه ریزی انجام شده است.
وی با بیان اینکه استان همدان در سال ۲۰۱۸ میلادی میزبان کشورهای خارجی است و به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده است، افزود: این اداره کل برای فعالیت در این زمینه نیز اطلاع رسانی و زمینه سازی برای جذب گردشگر را در اولویت برنامه های خود قرار داده است.
به گزارش ایرنا، نوروز سالجاری حدود ۴۷ هزار مسافر در قالب ۹۴ هزار نفر روز در مراکز اسکان آموزش و پرورش استان همدان اسکان یافتند که پیش بینی می شود امسال این تعداد ۲۵ درصد افزایش یابد.
۲۰۸۷/۲۰۹۰

انتهای پیام /*


فرهنگی


آموزش و پرورش


اسکان نوروزی


نوروز ۹۷