اخبار گردشگری

دستگاه های اجرایی زمینه ارائه خدمات مطلوب نوروزی را فراهم کنند

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی سید مجتبی علوی مقدم روز شنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان با اشاره به کمبود راهنمای مشخص در سطح شهر بیرجند برای مسافران افزود: در خصوص نصب تابلوهای راهنمایی در شهر مشاوره های لازم با افراد صاحبنظر اخذ شود تا مسافران و مردم دچار مشکل نشوند.
وی بیان کرد: اگر به موضوع نصب تابلو و نظافت و پاکیزگی کم توجهی صورت گیرد مشکلاتی برای مسافران نوروزی ایجاد خواهد شد و موضوع احداث و پاکیزگی سرویس های بهداشتی باید جزو خدمات اولویت دار شرکت فرآورده های نفتی در جایگاه های سوخت قرار گیرد.
معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شروع عملیات خدمات سفر در روز ۲۳ اسفند ماه جاری برنامه ریزی خواهد شد گفت: باید ضمن مشخص شدن مکانی برای شروع این عملیات، کمیته های تخصصی زیرمجموعه ستاد بتوانند غرفه ای در آن دایر کنند.
وی ادامه داد: همپوشانی کمیته ها در ارائه اطلاعات و اخبار موضوع بسیار مهمی است لذا تمامی کمیته ها هماهنگی لازم را برای ارائه هرچه بهتر خدمات به مردم با یکدیگر داشته باشند.
علوی مقدم با اشاره به اینکه فهرست کشیک اعضا به همراه تمامی اطلاعات مربوطه باید در اختیار دبیرخانه ستاد قرار گیرد گفت: برنامه اجرایی دستگاه ها باید تا قبل از هجدهم اسفندماه جاری به دبیرخانه ارائه شود و دبیرخانه نیز موظف است بسته ای کامل از این برنامه ها را آماده نماید.
وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت های بومی و توانمندی های استان باید در دستور کار دستگاه ها قرار گیرد افزود: امیدواریم امسال زمینه ای فراهم شود که خدمات بیشتر و مطلوب تری به مسافران عرضه شود.
تاکنون بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی در خراسان جنوبی شناسایی شده که از این تعداد ۸۳۴ اثر در فهرست آثار ملی و سه اثر شامل باغ اکبریه بیرجند، مجموعه قنات بلده فردوس و بیابان لوت (مشترک میان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان) در فهرست آثار جهانی ثبت شده است.
این استان در شرق ایران با داشتن چشم اندازهای دیدنی و جاذبه های گردشگری فراوان حدود ۸۰۰ هزار نفر جمعیت و ۱۵۱ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد.
خراسان جنوبی با اقلیمی خشک و بیابانی، باغ ها و قلعه های تاریخی، چشمه های آبگرم و سرد، روستاهای زیبا، عرصه های بیابانی و کویری دیدنی و آثار گردشگری، مجموعه ای از دیدنی های طبیعی تاریخ را در معرض دید مسافران و گردشگران قرار می دهد.
باغ اکبریه، قلعه تاریخی و ارگ کلاه فرنگی از آثار تاریخی مشهور و پربازدید شهر بیرجند است.
۳۰۲۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


خدمات سفر


خراسان جنوبی