اخبار گردشگری

معبد مینگ پکن ، آرامگاه امپراتوران چین

معبد مینگ یکی از بزرگ‌ترین معابد و آرامگاه‌های کشور چین است که در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر پکن در پای کوهستان تیان شو واقع شده است و محل ۱۳ آرامگاه از پادشاهان سلسله مینگ محسوب می‌شود. از سال ۱۴۰۹ میلادی، زمانی که اولین امپراتور سلسله مینگ در این معبد دفن شد تاکنون ۱۲ امپراتور بعدی در آن دفن شده است که این روند باعث شده است فرآیند ساخت آن بیش از ۲۳۰ سال طول بکشد.

معبد مینگ پکن

معبد مینگ در مساحتی بالغ بر ۱۲۰ کیلومترمربع ساخته شده و با توجه به این که اکثر امپراتورهای کشور چین در آن دفن شده¬اند، بیشترین حفاظت از آن صورت می‌گیرد. طراحی و ساخت منحصربه‌فرد این معبد باعث شده است که هر ساله میلیون‌ها گردشگر از نقاط مختلف دنیا از این مکان دیدن کنند.

در هر کدام از ۱۳ معبد مینگ یک موزه مستقل ساخته شده است که نحوه طراحی و معماری آن‌ها کاملاً یکسان است. بااین‌وجود برخی از ساختارهای آنها با توجه به شخصی که در آن دفن شده است تغییر کرده است. ۱۳ آرامگاهی که در معبد مینگ قرار گرفته‌اند با استفاده از یک مسیر مخصوص با نام راه مقدس به یک دیگر ارتباط دارند و معابد را از بزرگ‌ترین آن‌ها که چانگ لینگ است به کوچک‌ترین آن‌ها یعنی آرامگاه یونگ متصل می‌کند.

معبد مینگ پکن

با قدم زدن در امتداد راه مقدس تا پایان چند آرامگاه توجه گردشگران را بیشتر از بقیه به خود جلب می‌کند. یکی از آرامگاه‌های معبد مینگ آرامگاه چانگ لینگ است که سومین امپراتور سلسله مینگ محسوب می‌شود. آرامگاه چانگ لینگ بزرگ‌ترین، اصلی‌ترین و بهترین ساختمان معبد مینگ است که دارای سه حیاط در جلو و یک بخش ویژه در عقب است. در این آرامگاه بازدید از قصر گریس و پرستش شکوه بسیار جالب است.

یکی دیگر از آرامگاه‌های معروف معبد مینگ آرامگاه دینگل است که بین سال‌های ۱۵۸۴ تا ۱۵۹۰ ساخته شده است. در این آرامگاه یک کاخ زیرزمینی سنگی وجود دارد که مقادیر زیادی از آثار با ارزش باستانی در آن یافت شده است.

معبد مینگ پکن

شرقی‌ترین آرامگاه معبد مینگ، آرامگاه ژائولینگ است که در قسمت شرقی کوه دایو واقع شده و در آن امپراتور دوازدهم سلسله مینگ و سه نفر از وزرای او در آنجا دفن شده است. شکل هلالی آرامگاه این امپراتور نکته بسیار ویژه آرامگاه ژائولینگ است. علاوه بر این سه آرامگاه، ۱۰ آرامگاه دیگر مربوط به سلسله مینگ در این معبد ساخته شده است که هر کدام از آنها دارای آثار ارزشمند باستانی هستند.

معبد مینگ پکن

کسانی که می‌خواهند خود را به معبد مینگ برسانند می‌توانند از خطوط اتوبوس ۸۷۲ و ۳۴۲ خود را به معبد برسانند. در ضمن مترو شهر نیز می‌تواند شما را تا فاصله ۴ کیلومتری معبد برساند. این معبد از ساعت ۸ صبح تا ۵ عصر باز بوده و برای کودکان زیر ۱۰ سال رایگان است.

منبع: www.travelchinaguide.com