اخبار گردشگری

میراث فرهنگی و دانشگاه صنعتی اصفهان قرارداد همکاری امضا کردند

به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان روز شنبه به نقل از فرزین مرادی مسئول مرکز مطالعات و آینده پژوهی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان افزود: در این قرارداد سعی در بررسی و پایش شاخص های توسعه گردشگری در چهار گروه، ‘زیست محیطی’، ‘اجتماعی فرهنگی’ ، ‘اقتصادی’ و ‘مدیریتی’ شده است.
وی با بیان اینکه برنامه ریزی های آنی و پراکنده همواره از معضلات عمده در بهره برداری نکردن صحیح از ظرفیت های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوده است گفت: قرارداد یاد شده می تواند تا حد زیادی به حل این مشکل پرداخته و گامی در جهت هدایت درست و علمی و البته عادلانه سرمایه ها و سرمایه گذاران به انجام پروژه های خرد و کلان در سطح استان باشد.
مسئول مرکز مطالعات و آینده پژوهی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان افزود: این مهم همچنین گام مهمی در راستای توسعه متوازن در سطح استان است که همواره از دغدغه های مسئولان و مردم و از جمله چالش های اصلی در اسناد بالا دستی است.
وی خاطرنشان کرد: تیم پژوهشی طرف قرارداد متشکل از اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی و دانشجویان دکتری در تخصص های مختلف هستند.
مرادی یادآوری کرد: همچنین طرح های متعددی از سوی شرکت بوم اسپادان ارائه شده که بعد از بررسی آن در مراحل مختلف و اخذ نظرات کارشناسان شورای پژوهشی اداره کل، در نهایت توافق های نهایی صورت گرفت و شرکت متعهد شد در ظرف مدت تعیین شده به انجام تعهدات بپردازد.
استان اصفهان با برخورداری از جاذبه های طبیعی و ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ اثر به ثبت ملی و چهار اثر جهانی شامل میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
۶۹۹۴/ ۶۰۲۲

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی و گردشگری


توسعه گردشگری


استان اصفهان