اخبار گردشگری

سفیر ایران در کویت: سال گذشته ۱۰۰ هزار شهروند کویتی به ایران سفر کردند

به گزارش روزنامه ‘الشاهد’ عنایتی روز جمعه در مراسم پنجاه و ششمین سالروز تاسیس هواپیمایی جمهوری اسلامی(هما) افزود: ایران – کویت و ملت دو کشور روابط برادرانه ای دارند.
وی اضافه کرد: هواپیمایی جمهوری اسلامی در کنار شرکت های هواپیمایی کویت نقش مهمی در انتقال گردشگران کویتی به ایران داشته است.
عنایتی اظهارکرد: شرکت های هواپیمایی نقش مهمی در تحقق دهکده جهانی و کاستن فاصله میان ملت ها دارند و ایران کشوری است که از طبیعت بی نظیر، میراث، فرهنگ و تاریخی ریشه دار برخوردار است که گردشگران می توانند از دریا، کوه، باغ ها و دشت های آن لذت ببرند.
وی بیان کرد: گردشگری دینی و سلامت ایران هر ساله هزاران کردشگر را از سراسر جهان جذب می کند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت از رسانه ها و آژانس های کویت خواست که بر گردشگری ایران به عنوان حلقه ارتباط میان ملت ها تمرکز کنند به ویژه اینکه شهر تبریز امسال به خاطر داشته های سیاحتی بی نظیر آن به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی انتخاب می شود.
مدیر دفتر هواپیمایی جمهوری اسلامی در کویت نیز گفت: تلاش ها برای توسعه ناوگان هوایی ادامه دارد بویژه پس از امضای توافقنامه هسته ای تعداد زیادی هواپیما از شرکت های بوئینگ و ایرباس به منظور نوسازی ناوگان هوایی خریداری شد.
محمد رضا رنجبر افزود: با خرید هواپیماهای جدید، سلامت مسافران تامین و امکان رقابت با دیگر شرکت های هواپیمایی جهانی فراهم می شود.
وی گفت: هواپیمایی جمهوری اسلامی در سال گذشته ۴۱۵ هزار مسافر را جابجا می کند که نسبت به سال پیش از آن هفت درصد افزایش داشته است.
رنجبر بیان کرد: ۴۰ درصد از این تعداد توسط هواپیماهای جدیدی جابجا شده اند که پس از لغو تحریم ها و امضای توافقنامه هسته ای با کشورهای ۵+۱خریداری شده است.
شبک**۶۱۱۶ *شبس*۱۴۸۸ **

انتهای پیام /*


سیاسی


سفیر ایران در کویت


علی عنایتی


هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران