اخبار گردشگری

مرحله نخست پارک جنگلی آستارا آماده افتتاح در نوروز ۹۷

به گزارش غروب جمعه روابط عمومی فرمانداری آستارا به ایرنا یونس رنجکش در بازدید از مراحل آماده سازی این پارک افزود: این مجموعه توسط شهرداری آستارا با مشارکت بخش خصوصی در یک و نیم هکتار وسعت در حال ساخت است و برای مرحله نخست آن بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی اضافه کرد: در این پارک جنگلی علاوه بر فضاهای تفریحی، ورزشی، واحدهای پذیرایی و اقامت گردشگران نیز پیش‌بینی شده است.
وی اظهار کرد: شناسایی مناطق گردشگری و تکمیل زیرساخت‌های آن با هدف جذب و ماندگاری گردشگر در تعطیلات نوروز و تابستان، در دستور کار فرمانداری و شهرداری است.
فرماندار آستارا گفت: این شهرستان با توجه به برخورداری از قابلیت های لازم، ظرفیت مناسب سرمایه گذاری در حوزه گردشگری را دارد.
پارک جنگلی بی بی یانلو با یک هزار و ۵۱۲ هکتار وسعت و برخورداری از گونه های مختلف جنگلی، از جاذبه های گردشگری شهرستان آستاراست.
** تاکید فرماندار آستارا بر تکمیل طرح های ورزشی
بر اساس گزارش دیگری از روابط عمومی فرمانداری آستارا به ایرنا یونس رنجکش در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان گیلان در فرمانداری این شهرستان گفت: استخر سرپوشیده و چمن مصنوعی از مهمترین طرح های ورزشی آستاراست و باید تا پایان سال ۹۷ تکمیل شود.
وی اضافه کرد: این شهرستان با وجود برخورداری از ورزشکاران حرفه ای و علا‌قمندان به ورزش، متاسفانه از نظر امکانات و تجهیزات ورزشی فقیر است.
سه هزار و ۵۰۰ ورزشکار در آستارا فعالیت می کنند.

** بدهی ۲۰۰ میلیارد ریالی بخش‌های دولتی و خصوصی آستارا بابت انرژی و عوارض شهرداری
فرماندار بندر آستارا از بدهی ۲۰۰ میلیارد ریالی بخش های دولتی و خصوصی این شهرستان بابت هزینه های مصرف انرژی و عوارض شهرداری خبر داد.
بر اساس گزارش دیگری از روابط عمومی فرمانداری آستارا به ایرنا یونس رنجکش در جلسه کمیته وصول مطالبات در فرمانداری این شهرستان افزود: از مجموع بدهی ها، حدود ۵۰ میلیارد ریال مربوط به دستگاه های اجرایی و دولتی و بقیه مربوط به بخش های خصوصی نظیر مصارف خانگی، تجاری و صنعتی است.
وی اضافه کرد: وصول این بدهی نقش مهمی در ارائه خدمات مناسب به شهروندان خواهد داشت و مردم و مسئولان با پرداخت به موقع هزینه های مصرف انرژی و عوارض شهرداری، شهرستان را در مسیر توسعه و ارائه خدمات یاری کنند.
وی با اشاره به اینکه این میزان بدهی برابر با کل بودجه عمرانی شهرستان آستاراست، گفت: دستگاه‌های اجرایی با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی، با تقسیط بدهی های کلان، مشترکان را به پرداخت بدهی تشویق کنند.
رنجکش از صرفه جویی به عنوان عامل کاهش هزینه ها یاد کرد و افزود: بسیاری از هزینه‌ها با صرفه جویی قابل کاهش است و دستگاه‌های اجرایی باید با فرهنگ‌سازی، الگوی مصرف صحیح را به مشترکان آموزش دهند.
شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
۷۱۰۵ / ۷۱۲۴/۲۰۰۷

انتهای پیام /*


اجتماعی


گیلان


گردشگری


آستارا