اخبار گردشگری

توسعه جدید هرمزگان بر محور گردشگری است

استاندار هرمزگان گفت: هرمزگان با داشتن صنایع بزرگ، نفت، گاز و بنادر نقش بی بدیلی در اقتصاد ایران دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر فریدون همتی در نشست با جمعی از فعالان اقتصادی استان هرمزگان که با حضور رئیس دفتر رئیس جمهور برگزار شد، با بیان اینکه هرمزگان به عنوان پایتخت اقتصادی کشور معروف است، عنوان کرد: از این استان می توان به عنوان پایتخت آینده گردشگری و تجارت دریامحور کشور نیز نامبرد.

وی ادامه داد: هرمزگان سرزمین فرصت ها و استعدادها در همه زمینه هاست که در هر عرصه های مختلف شاهد وجود ظرفیت های فراوان در این استان هستیم.

استاندار هرمزگان افزود: هرمزگان در سال جاری تنها در سه فقره شامل درآمد گمرکات، بنادر و درآمدهای عمومی بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان به خزانه کشور واریز کرده است که نشان می دهد این استان نقش برجسته ای در تامین بودجه کشور دارد.

همتی با بیان اینکه هرمزگان با داشتن صنایع بزرگ، نفت، گاز و بنادر نقش بی بدیلی در اقتصاد ایران دارد، تصریح کرد: با راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در غرب هرمزگان، در نزدیکی عسلویه برای استقرار صنایع انرژی بر ظرفیت مناسبی فراهم شده و در شرق استان نیز در قالب طرح توسعه سواحل مکران، پایانه نفتی کشور در آن منطقه ایجاد خواهد شد که نشان می دهد، شرق و غرب هرمزگان در حال توسعه متوزان است.

توسعه جدید هرمزگان بر محور گردشگری است

وی بیان داشت: بیش از ۵۴ درصد تجارت کالای کشور از طریق بنادر هرمزگان انجام می شود و این استان از حمل و نقل چهارگانه برخوردار است.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: ظرفیت مناسب نیروی انسانی، کارآفرینان و سرمایه گذاران در هرمزگان شکل گرفته است که با فراهم کردن شرایط کسب و کار و رفع موانع سرمایه گذاری، فضا برای سرمایه گذاری و توسعه جدید بر محور گردشگری در هرمزگان ایجاد می شود.

همتی اظهار داشت: با تکمیل فاز دوم پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس تا پایان سال جاری، تولید بنزین در این پالایشگاه به ۲۴ میلیون لیتر خواهد رسید و تا پایان سال جاری اولین محموله ۴۰ هزار تنی بنزین یورو پنج ایران از هرمزگان صادر می شود.

وی گفت: مرکز خدمات سرمایه گذاری در هرمزگان فعال شده است تا طی دو هفته تمامی مجوزات سرمایه گذاری در استان صادر شود.

منبع: خبرگزاری برنا

توسعه جدید هرمزگان بر محور گردشگری استتوسعه جدید هرمزگان بر محور گردشگری است