اخبار گردشگری

۱۹۴۰ گردشگر خارجی از کهگیلویه و بویراحمد دیدن کردند

محمود باقری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ورود این تعداد گردشگران خارجی به استان در سال جاری نسبت به سال گذشته حدود ۱۵ درصد رشد داشته است.
وی تصریح کرد: بر اساس سند چشم انداز و طرح آمایش سرزمینی کهگیلویه و بویراحمد شمار گردشگران خارجی در استان تا سال ۱۴۰۰ حدود چهار هزار نفر پیش بینی شده است.
باقری شمار گردشگران داخلی که از اوایل سال جاری تاکنون از مناظر طبیعی و تاریخی این استان نیز دیدن کرده‌اند را افزون بر ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر ذکر کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس افق چشم انداز و طرح آمایش سرزمینی تا سال ۱۴۰۰ شمار گردشگران داخلی در این استان نیز باید به بیش از پنج میلیون گردشگر برسد.
وی ادامه داد: میزان افزایش شمار گردشگران داخلی برای هر سال حدود ۱۵ درصد پیش بینی شده است.
باقری با بیان اینکه امکانات و زیرساخت‌ها جوابگوی نیاز خیل عظیم گردشگران نیست، تصریح کرد: هم اینک هشت هتل ۲ ستاره، ۲ هتل چهار ستاره و یک مجتمع جهانگردی در استان وجود دارد.
وی ابراز داشت: شمار تخت‌های اسکان در هتل‌های موجود و در حال اجرا در استان برای سال ۱۴۰۰ نیز یک هزار و ۱۵۲ تخت پیش بینی شده است.
وی با اشاره به طرح هتل چهار ستاره و پارک آبی یاسوج نیز گفت: با بهره برداری از این طرح ۱۰۰ تخت به تعداد تخت‌های رسمی گردشگر پذیر و هتل‌های چهار ستاره‌ای در سطح استان اضافه خواهد شد.
باقری میزان پیشرفت فیزیکی این طرح را افزون بر ۶۰ درصد ذکر کرد و گفت: حدود ۱۱۰ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی برای شتاب بخشی آن تخصیص یافته است.
کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۵۰ تفرجگاه طبیعی، ۳۰۰ بقعه متبرکه و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای مسافران و گردشگران در ایام مختلف سل است.
افزون بر ۲ هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد ۷۵۰ مورد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار کیلومترمربع وسعت بین استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان واقع شده است.
۳۰۱۶/۶۱۱۰

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگران خارجی


گردشگری


کهگیلویه و بویراحمد