اخبار گردشگری

خانه های اقامتی غیرمجاز آفتی برای هتلداران پایتخت

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی میراث فرهنگی استان تهران، مجید مهدوی در جلسه نشست با رئیس و نمایندگان اتحادیه هتلداران و هتل آپارتمان های پایتخت گفت:به دلیل عدم نظارت در خانه های اقامتی غیرمجاز اصول اولیه نظیر بهداشت و امنیت رعایت نمی شود و فعالیت این افراد موجب صدمه به اعتبار صنعت هتلداری پایتخت می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران در پاسخ به درخواست هتلداران در بخشودگی مالیاتی برای هتل هایی با ضریب اشتغال کمتر از ۷۰ درصد دارند افزود: نحوه پرداخت مالیات توسط قانونگذار وضع شده باید به عنوان یک درخواست صنفی به ریاست سازمان میراث فرهنگی و معاونت گردشگری کشور انتقال داده شود تا به نحوی در دستور کار نمایندگان مجلس قرار گیرد .
به گفته وی موضوع مالیاتی مدتی توسط معاونت گردشگری کشوردرحال بررسی است.
مهدوی اظهارکرد: بخشی از موانع و مشکلات هتلدارن که در نشست اتاق فکر مطرح شد نیازمند طرح در جلسه برنامه ریزی استانداری تهران را دارد که این موضوع به نماینده سازمان برنامه ریزی استانداری تهران که در نشست حضور داشت، منتقل شد.
در حال حاضر ۱۰۸ هتل، ۲۷ هتل آپارتمان، ۱۱۰مهمانپذیر، ۱۷ پانسیون، ۱۲۳ سفره خانه و ۱۲۷ اقامتگاه در سطح استان تهران فعال است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/۷۲۴۷ / ۱۵۳۹

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث


خانه های اقامتی