اخبار گردشگری

وزیر خارجه فرانسه ۱۴ اسفند به تهران می آید

به گزارش ایرنا از سفارت فرانسه در تهران، «ژان ایو لودریان» وزیر اروپا و امور خارجه فرانسه در تاریخ ۵ مارس (۱۴ اسفند) نمایشگاه بی نظیر «موزه لوور در تهران- گنجینه مجموعه های ملی فرانسه’ را در حضور «ژان لوک مارتینز» رئیس موزه لوور، در موزه ملی ایران افتتاح خواهد کرد.
بدین تریتیب ایرانیان می توانند حتی در تهران از بیش از پنجاه شاهکار جهانی بازدید کرده و از این طریق با تاریخ لوور آشنا شوند.
همچنین در این نمایشگاه آثاری چون ‘ مجسمه پادیمائس با لوح هروس در دست’ اثری از مصر باستان قرن چهارم قبل از میلاد مسیح و یا ‘مینرو'(Minerve) اثری از قرن دوم بعد از میلاد مسیح که نمونه ای بسیار بارز از مجسمه سازی روم باستان می باشد، به نمایش درخواهند آمد.
این نمایشگاه که نتیجه یک همکاری مثال زدنی بین موزه لوور و موزه ملی ایران می باشد، گامی دیگر در چهارچوب قراردادی است که بین موزه لوور و سازمان میراث فرهنگی ایران در سفر ژانویه ۲۰۱۶ آقای روحانی به پاریس به امضا رسید.
این اقدام نمونه ای برجسته از پویایی روابط فرهنگی و علمی بین دو کشور به حساب می آید.
در همین راستا، در ۲۷ مارس سال جاری (۶ خرداد ۱۳۹۷)، در موزه لوور لانس، نمایشگاه مهمی از هنر دوره قاجار به نام ‘ امپراطوری گلهای سرخ شاهکارهایی از هنر ایرانی قرن نوزدهم’ بر پا خواهد شد.
به گزارش ایرنا، محمدرضا کارگر مدیرکل موزه ها و اموال منقول تاریخی کشور نیز امروز -سه شنبه- از احتمال حضور وزیران خارجه ایران و فرانسه در مراسم گشایش نمایشگاه آثار موزه لوور در موزه ملی خبر داد.
۵۶ اثر موزه لوور به مدت چهار ماه (از ۱۴ اسفند ماه۱۳۹۶ تا ۱۸ خرداد )۱۳۹۷ برای اولین بار شامل بیش از ۵۰ پیکره، نقش برجسته، ظرف، تابلو نقاشی، چاپ سنگی و دو شئ شامل یک تبر مفرغی با کتیبه شاه ایلامی «اونتاش ناپیریشا» و دیگری شئ مفرغی از لرستان مربوط به و سایر آثار مربوط به فرانسه، ایتالیا، اتریش، آلمان، هلند، مصر، ترکیه، سوریه، عراق و هند در نمایشگاهی با عنوان «شکوه تمدن های جهان» در موزه ملی ایران به نمایش درآید.
سیام**۳۰۷۰**۱۴۴۹

انتهای پیام /*


سیاسی


سیاست خارجی


موزه لوور


سفر به تهران