اخبار گردشگری

کردستان جشن‌های نوروز را متفاوت برگزار می کند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با بیان اینکه جشن های نوروز ۹۷ در کردستان متفاوت برگزار خواهد شد، گفت: این جشن ها مردم محور و با استفاده از ظرفیت سمن‌ها برگزار می شود و دولت، کار سیاستگذاری و برنامه ریزی را برعهده خواهد داشت . به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، امیر قادری شامگاه دوشنبه در جلسه کمیته برگزاری جشن های نوروزی استان که با حضور اعضای کمیته، شهرداران مراکز شهرستان های استان و دستگاه های فرهنگی برگزار شد، اظهار کرد: کردستان بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، استانی فرهنگی است و استاندار نیز به درستی تشخیص داده که باید از ظرفیت فرهنگی استان بیشتر بهره بگیریم .
وی افزود: شهرداری ها به عنوان یک نهاد عمومی در برگزاری جشن های نوروزی پیشتاز باشند و در برگزاری این جشن ها، باید هم شور و نشاط به جامعه تزریق شود و هم ظرفیت های گردشگری، تاریخی، طبیعی و فرهنگی به گردشگران معرفی و در این زمینه برندسازی کنیم .

کردستان جشن‌های نوروز را متفاوت برگزار می کند
معاون عمرانی استاندار کردستان با یادآوری نامگذاری کردستان به عنوان استانی فرهنگی از سوی رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: دلیل این نامگذاری آن است که کردستان استانی بااصالت و باریشه در مسائل فرهنگی می باشد و آداب و سنن و لباس کردی و ظرفیت ها و شخصیت های فرهنگی در کردستان و تاریخ این خطه، گویای این واقعیت است .
قادری تأکید کرد: زمان آن رسیده که از این ظرفیت به شیوه ای منطقی برای توسعه استان استفاده کنیم و در ایام نوروز شرایط فراهم است تا نشان دهیم کردستان استانی امن برای سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی است .
وی افزود: امروزه رقابت زیادی میان کردستان و استان های همجوار در زمینه جذب گردشگر وجود دارد و لازم است شرایطی ایجاد شود تا از استان های همسایه عقب نیفتیم .
معاون عمرانی استاندار کردستان تأکید کرد: جشن های نوروزی در هر کدام از شهرهای استان باید به تناسب ظرفیت ها و ویژگی های خاص آن شهر برگزار شود و در این زمینه انجام بازی های بومی و محلی در روستاهای هدف گردشگری و همچنین در سطح معابر عمومی شهرها در اولویت قرار بگیرد .
در این جلسه مقرر شد این مراسمات در همه شهرستان های استان برگزار شود و شهرداری ها با هماهنگی فرمانداری ها و دستگاه های فرهنگی، جشن های نوروزی را در ایام نوروز ۹۷ برگزار کنند.

منبع: ایسنا

کردستان جشن‌های نوروز را متفاوت برگزار می کندکردستان جشن‌های نوروز را متفاوت برگزار می کند