اخبار گردشگری

باغ وحش گوانگجو ، دیدن حیوانات بومی چین

یکی از جاذبه‌های گردشگری در نقاط مختلف دنیا باغ وحش حیوانات است که فرصت معرفی حیوانات بومی را به مسئولین آن منطقه به گردشگران می‌دهد. یکی از باغ وحش‌های معروف کشور چین، باغ وحش گوانگجو است که گونه‌های مختلف جانوری را در خود جای داده است و زمینه را برای معرفی آنها فراهم آورده است.

باغ وحش گوانگجو

کوله‌پشتی: باغ وحش گوانگجو (Guangzhou Zoo) یکی از ۳ باغ وحش بزرگ شهری در کشور چین است که مساحتی در حدود ۴۲ هکتار دارد و در آن بیش ۴۵۰۰ حیوان مختلف از ۴۵۰ گونه زندگی می‌کنند. حیواناتی که در این باغ وحش زندگی می‌کنند شامل پانداهای غول پیکر، ببرهای جنوب چین، شیرها، میمون‌های طلایی و کروکودیل‌های سیاه می‌شوند.

باغ وحش گوانگجو به سه منطقه بزرگ تقسیم می‌شود: منطقه مرکزی پستانداران، بهشت پرندگان و پارک پانلوگ با حدود ۲۰۰ دوزیستان و خزندگان. علاوه بر این سه بخش، فعالیت‌های سرگرم‌کننده بسیاری در این باغ وحش به گردشگران ارائه می‌شود که بازدیدکنندگان می‌توانند از حرکات آکروباتیک حیوانات لذت ببرند یا با توله حیوانات در باغ وحش بازی کنند.

باغ وحش گوانگجو

پانداهای غول پیکر
بخشی از باغ وحش گوانگجو به دو پاندای غول پیکر یعنی Yali و Wenli اختصاص داده شده است که در سال ۲۰۱۳ از یک مرکز تحقیقاتی به اینجا منتقل شده‌اند. یالی به عنوان پاندای نر بسیار فعالیت دارد و سرگرمی بسیاری برای گردشگران فراهم آورده است. این دو پانداد سه بار در روز تغذیه می‌شوند و گردشگران می‌توانند از نزدیک شاهد غذا خوردن آنها باشند.
 
تپه ببرها
در باغ وحش گوانگجو یک تپه خاص در نظر گرفته شده است که محل زندگی سه ببر جنوبی با نام‌های Huazai، Tongtong و Junjun است. ببر Huazai در سال ۱۹۹۸ در باغ وحش گوانگجو متولد شده است و و دو ببر دیگر که جوانتر نیز هستند به ترتیب از شانگهای و فوجیان به این باغ وحش آورده شده‌اند.
 
تپه شیرها
تپه شیرها بخش دیگری از باغ وحش گوانگجو است که یک زوج شیر آفریقایی در آن زندگی می‌کنند و روزانه به طور متوسط ۶ تا ۷ کیلوگرم گوشت مصرف می‌کنند. این شیرها بعد از صرف غذا به اطراف باغ وحش می‌چرخند و گردشگران می‌توانند به راحتی آنها را ببینند. البته بعد از سنگینی و دراز کشیدن شاید این شانس را از دست دهید.

باغ وحش گوانگجو

باغ حیوانات دریایی بخش جذاب و منحصربه فرد دیگری از باغ وحش گوانگجو است که نزدیک به ۱۰ هزار ماهی از ۱۰۰ گونه مختلف آبزیان در آن وجود دارد. در این قسمت کودکان می‌توانند ماهیگیری را تجربه کنند و با اصول اولیه ماهیگیری آشنا شوند. در بخش سرگرمی باغ وحش گوانگجو نیز حیواناتی مانند شیرها، ببرها، میمون‌ها، سگ‌ها و اسب وجود دارند که به حرکات آکروباتیک مشغولند.
 
اگر قصد بازدید از باغ وحش گوانگجو را دارید لازم است بدانید که زمان ورود به هر بخش متفاوت است، اما به طور معمول از ۸ صبح تا ۵ عصر می‌توانید از آن دیدن کنید. در ضمن مسئولین محلی برای گردشگران خارجی تخفیف ۲۰ درصدی در نظر گرفته‌اند.

منبع: www.travelchinaguide.com