اخبار گردشگری

ایران مملو از جاذبه های تاریخی و گردشگری است

به گزارش ایرنا، احمد بن ناصر المحرزی روز یکشنبه در دیدار با استاندار قزوین که در حاشیه بازدید وی از سرای سعد السلطنه از بناهای تاریخی دوره قاجاریه انجام شد،افزود: میان ۲ کشور ایران و عمان اشتراکات فرهنگی و تاریخی زیادی وجود دارد که با تقویت گردشگری بین یکدیگر می توانیم آنها را پررنگ کنیم.
وی اضافه کرد: باید با توسعه گردشگری زمینه های همکاری و شناخت بیشتر ۲ کشور از یکدیگر را فراهم آورد.
المحرزی افزود: در جریان نشست های خود با مدیران شرکت های خصوصی گردشگری، آشناسازی و معرفی بیشتر ظرفیت های این حوزه میان ۲ کشور را در دستور کار قرار داده ایم.
وی با اشاره به تعیین استراتژِی توسعه گردشگری عمان از سال ۲۰۰۳، گفت که با پیشبرد برنامه های این هدف، در سال ۲۰۱۷ آمار گردشگران این کشور به بیش از سه میلیون نفر از سراسر جهان به ویژه اروپا و همچنین ایران افزایش یافت.
وزیر گردشگری و میراث فرهنگی عمان همچنین از رشد سفر ایرانیان به کشورش خبر داد و گفت: ورود گردشگران ایرانی به کشور عمان در حال افزایش است و امیدواریم میزبان خوبی برای گردشگران این کشور باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آثار تاریخی قزوین،افزود: این استان قدمت فرهنگی و تاریخی غنی داشته و آثار تاریخی آن گویای هویت و فرهنگ ایران زمین است.
وزیر گردشگری و میراث فرهنگی عمان ادامه داد: مرمت و بازآفرینی و احیای این آثار توسط مسئولان فرهنگی و اجرایی به خوبی انجام شده و این دستاوردها جای تقدیر دارد.

**قزوین ظرفیت های مناسب برای جذب گردشگران خارجی دارد
استاندار قزوین نیز در این دیدار گفت: این استان به دلیل نزدیکی به مرکز ایران، داشتن بیش از یک هزار و ۳۰۰ اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی و همچنین طبیعتی دل انگیز دارای ظرفیت های مناسب برای جذب گردشگران خارجی است.
عبدالمحمد زاهدی گفت: تمدن و فرهنگ غنی ایران زمین ظرفیت های مناسبی را برای برقراری روابط فرهنگی با کشورهای همسایه فراهم کرده است.
استاندار قزوین با بیان اینکه علاوه بر همکاری در زمینه های فرهنگی در حوزه اقتصاد نیز توان تعامل و ارتباط با کشورهای همسایه را داریم، ادامه داد: استان قزوین آماده صدور خدمات فنی و مهندسی به کشورهای همسایه از جمله عمان است و از سرمایه گذاری این کشور نیز در استان خود استقبال می کنیم.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: قزوین پایتخت خوشنویسی ایران به شمار می رود و ظرفیت های متعدد گردشگری و صنعتی آن زمینه را برای حضور گردشگران و سرمایه گذاران فراهم ساخته است.
زاهدی ادامه داد: وجود واحدهای تولیدی و شهرک های صنعتی متعدد، نیروهای تحصیل کرده و توانمند، مردمان اصیل و با فرهنگ و پیشینه غنی و متمدن از جمله ویژگی های دیگر قزوین برای حضور سرمایه گذاران و گردشگران خارجی است.
سرای سعدالسلطنه قزوین که مورد بازدید وزیر گردشگری و میراث فرهنگی عمان قرار گرفت، بزرگترین کاروانسرای سرپوشیده کشور است که در زمان قاجاریه و اواخر سلطنت ناصرالدین شاه قاجار ساخته شد.
این مجموعه ارزشمند تاریخی با وسعت ۶٫۲ دهم هکتار، دارای چهارسوق بی نظیری بوده و از تقاطع ۲ راستا تشکیل شده و بر فراز آن نیز گنبد کاشی کاری شده قرار دارد.
مجموعه سعدالسلطنه که در حاشیه بازار و در مرکز شهر قزوین واقع شده، سالانه پذیرای تعداد زیادی گردشگر داخلی و خارجی است.
این مکان در سال های اخیر با مرمت و بهسازی، به یکی از کانون های جذب گردشگر در استان قزوین تبدیل شده است.
یک هزار و ۳۰۴ اثر تاریخی و طبیعی استان قزوین در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
۶۱۰۱*۳۰۱۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


وزیر گردشگری عمان


جاذبه های تاریخی