اخبار گردشگری

تخفیف ۳۰ تا ۴۰ درصدی مراکز خدمات گردشگری به گردشگران «تبریز ۲۰۱۸»

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از انعقاد تفاهم نامه هایی برای ارائه تخفیف های ۳۰ تا ۴۰ درصدی به گردشگران رویداد «تبریز ۲۰۱۸» در مراکز خدماتی گردشگری این استان خبر داد.

مرتضی آبدار مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی، در نشست مشترک ستاد «تبریز ۲۰۱۸» با فعالان اقتصادی و بخش خصوصی، گزارشی از عملکرد این ستاد و همکاری های انجام شده با بخش های خصوصی در دو ماهه نخست رویداد بزرگ تبریز ارائه کرد.

وی به اجرایی شدن برنامه های تدوین شده توسط اداره کل میراث فرهنگی، شهرداری تبریز و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان اشاره کرد و گفت: تفاهم نامه های سه جانبه در راستای توسعه گردشگر ورودی بین اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی، شهرداری تبریز و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان در روزهای آتی منعقد و عملیاتی خواهد شد.

آبدار در ادامه به تفاهم نامه ای دیگر بین تأسیسات گردشگری استان اشاره کرد و گفت: «تفاهم نامه دوم در ارتباط با همکاری هتل ها، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، راهنمایان گردشگری و شرکت های هواپیمایی است.

این تفاهم نامه در راستا ارائه تسهیلات ویژه به گردشگران و مسافران «تبریز۲۰۱۸» با تخصیص تخفیف هایی در خدمات مراکز مذکور، امضا شده و تا پایان سال عملیاتی خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی با بیان اینکه رونق گردشگری صنعتی از مهم ترین موضوعاتی است که در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی استان قرار گرفته است، تصریح کرد: جلسات اداره کل استان با اتاق صنعت، معدن و تجارت برای ایجاد و آغاز فعالیت تورهای گردشگری صنعتی و حوزه فرش استان تداوم خواهد داشت.

با توجه به پتانسیل های صنعتی استان، توجه و اهتمام ورزی به رونق گردشگری صنعتی، آذربایجان از مهم ترین ارکان تقویت گردشگری است.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان در این راستا ضمن همکاری با دستگاه های ذی ربط، اقدامات لازم را برای ایجاد تورهای گردشگری صنعتی و فرش آذربایجان برای آشنایی و معرفی بهتر این ظرفیت بزرگ در گستره جهانی، انجام خواهد داد.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
خبرگزاری فارس » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.