اخبار گردشگری

ساماندهی مراکز اقامت نوروزی و تعیین روز بدون خودروی شخصی در تالش

به گزارش خبرنگار ایرنا سید جلال سید محمدی روز شنبه در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی تالش در سالن کوثر فرمانداری این شهرستان گفت: حدود ۱۰۰ مسافر کاشانه، ۲۵ غذاخوری، باع سنتی، مرکز پذیرایی بین راهی، هفت هتل با ظرفیت ۴۰۰ تخت و ۲۰ آموزشگاه با ۱۷۴ کلاس برای اسکان گردشگران نوروزی و مسافران فرهنگی این شهرستان ساماندهی شده است.
وی افزود: امنیت، رفاه، اسکان، بازدید از اماکن مذهبی و تاریخی و ترافیک از اولویت های کاری ستاد هماهنگی خدمات سفر تالش است و دستگاه های اجرایی با استفاده از ظرفیت های خود، در تحقق برنامه ها و هدف ها همکاری کنند.
وی اظهار کرد: در آستانه روز درختکاری و منابع طبیعی، در تالش ۱۴ اسفند ماه برای ترویج فرهنگ ترافیک و کاهش حجم خودروها و آلودگی هوا به عنوان روز بدون خودروی شخصی نامگذاری شده و مسئولان باید در این رابطه پیشگام باشند و همکاری لازم را انجام دهند.
سید محمدی تعریض جاده فرعی میدان نماز به خیابان جمهوری اسلامی، تسهیل استفاده از جاده تالش به آستارا، تشکیل کمیته ساماندهی دست فروشان در شهر تالش و منطقه گردشگری گیسوم، اعلام مصوبات کمیته های ستاد هماهنگی خدمات سفر به فرمانداری تا ۱۵ اسفند و اجرایی آنها تا ۲۰ اسفند ماه، تعیین کشیک نانوایان، مراکز درمانی و داروخانه ها و نظارت بر بازار را خواستار شد.
ایرج شاهی معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار تالش نیز در این جلسه گفت: شهرداران به زیبا سازی شهر توجه کنند و از ۲۰ اسفند ماه تا ۲۰ فروردین سال آینده، هرگونه حفاری و کنده کاری در شهر، مگر در مواقع اضطراری ممنوع است و اداره های مرتبط، فعالیت های عمرانی خود را هماهنگ و تکمیل کنند.
شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد و همه ساله به سبب جاذبه های طبیعی، گردشگری، اقتصادی و تاریخی در تعطیلات نوروزی خیل زیاد گردشگران داخلی و خارجی را شاهد است.
۷۱۰۶ / ۷۱۲۴ / ۲۰۰۷

انتهای پیام /*


اجتماعی


خدمات سفر


گیلان


شهرستان تالش