اخبار گردشگری

طرح کرمانشاه ۲۰۲۰ با اولویت صنعت گردشگری اجرا می شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز جمعه در مراسم اختتامیه یازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری کشور که در تالار بهمن دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: کرمانشاه یکی از استان های پراستعداد و با ظرفیت های بالاست که یکی از این استعدادها و ظرفیت ها بدون شک بحث گردشگری است.
وی ادامه داد: همه ظرفیت هایی که صنعت گردشگری در حوزه های طبیعی، تاریخی، مذهبی، دینی و … لازم دارد در کرمانشاه هست که اگر به درستی از آن استفاده شود می توان چهره دیگری از این استان را ترسیم کرد.
بازوند افزود: امروزه صنعت گردشگری در سبد خانوارها جایگاه ویژه ای دارد که باید بتوانیم با فراهم کردن زیرساخت ها خیل عظیمی از گردشگران را به سمت کرمانشاه سوق دهیم.
استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: از همین رو طرح کرمانشاه ۲۰۲۰ را در دست مطالعه و اجرا داریم تا با اولویت بحث گردشگری و خدمات بتوانیم قدم بلندی به سمت توسعه برداریم.
وی تصریح کرد: صنعت گردشگری در دنیا به خوبی توانسته جای خود را باز کند به گونه ای که در اقتصاد کشورهای پیشرو در این زمینه توانسته تحول خوبی را بوجود آورد.
بازوند به توجه خاص کشورهای جنوب شرقی آسیا به مسئله صنعت گردشگری اشاره و اظهار کرد: در سال های اخیر رشد قابل توجه آن ها در مباحث اقتصادی مرهون توجه خاص به این صنعت بوده است.
استاندار کرمانشاه همچنین با اشاره به حضور راهنمایان گردشگری سراسر کشور در کرمانشاه، افزود: آن ها نقش مهمی را در رونق صنعت گردشگری ایفا می کنند.
وی در پایان با ابراز خرسندی از حضور راهنمایان گردشگری کشور در کرمانشاه، گفت: تک تک این افراد می توانند معرفان خوبی از جاذبه های بی نظیر گردشگری استان در استان های مختلف باشند.
یازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری سراسر کشور با حضور ۴۵۰ نفر از اول اسفند در کرمانشاه آغاز شده بود.
در استان کرمانشاه تاکنون بیش از چهار هزار اثر تاریخی شناسایی شده که بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ اثر از این تعداد ثبت ملی شده و اثر تاریخی بیستون نیز به ثبت جهانی رسیده است.
۷۴۵۸/۸۰۶۶

انتهای پیام /*


اجتماعی


استاندار کرمانشاه


کرمانشاه ۲۰۲۰


گردهمایی راهنمایان گردشگری کشور