اخبار گردشگری

استاندار اصفهان خواستار برقراری پرواز مادرید- اصفهان شد

به گزارش ایرنا، « محسن مهرعلیزاده » روز پنجشنبه در دیدار « آلفونسو داستیس » ابراز امیدواری کرد که برقراری این پرواز توسط شرکت های اسپانیایی یکی از دستاوردهای سفر وزیر امور خارجه اسپانیا به اصفهان باشد.
آلفونسو داستیس وزیر امور خارجه اسپانیا صبح پنجشنبه به منظور دیدن آثار تاریخی و فرهنگی اصفهان وارد این شهر شد.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه پرواز وین – اصفهان پیش از این برقرار شده است و بسیاری از گردشگران اروپایی از طریق اتریش به اصفهان سفر می کنند، افزود: اسپانیا نیز می تواند با برقراری پرواز مادرید – اصفهان به عنوان قطب دوم انتقال گردشگران اروپایی و آمریکای لاتین به اصفهان تبدیل شود.
وی اضافه کرد: اسپانیا پس از فرانسه، آلمان و ژاپن چهارمین کشوری است که بیشترین گردشگر خارجی اصفهان را به خود اختصاص داده است.
مهرعلیزاده افزود: همچنین برقراری پرواز مستقیم مادرید – اصفهان می تواند نقش مهمی در توسعه همکاری های ایران و اسپانیا در سایر زمینه ها از جمله اقتصادی و صنعتی داشته باشد.
وی همچنین با اشاره به فعالیت هشت هزار واحد صنعتی در اصفهان گفت: این استان می تواند پیوندهای صنعتی مناسبی با اسپانیا داشته باشد.
وزیر امور خارجه اسپانیا نیز در این دیدار جان باختن شماری از هموطنانمان در حادثه سقوط هواپیمای تهران – یاسوج را تسلیت گفت و از اصفهان به عنوان ‘ یک بهشت زمینی ‘ نام برد.
آلفونسو داستیس با استقبال از پیشنهاد استاندار اصفهان مبنی بر برقراری پرواز مستقیم مادرید – اصفهان گفت: پس از بازگشت با شرکت های هواپیمایی اسپانیا در این باره مذاکره می کنم و تلاش خواهم کرد تا پرواز مادرید – اصفهان برقرار شود.
وی افزود: اصفهان از ظرفیت های بالایی در زمینه گردشگری برخوردار است و ارزش آن را دارد که شرکت های اسپانیایی برای برقراری پرواز مستقیم به این استان سرمایه گذاری کنند.
وزیر امور خارجه اسپانیا تصریح کرد: با برقراری پرواز مادرید – اصفهان، اسپانیا می تواند افزون بر گردشگران اروپایی در زمینه انتقال گردشگران آمریکای لاتین به اصفهان نقش آفرینی کند.
وی با بیان اینکه در مدت سفر کوتاه خود به اصفهان حس زیبایی به من منتقل شده است، گفت: تلاش خواهم کرد که ارتباط ایران بویژه اصفهان با اسپانیا را تحکیم و بیش از پیش توسعه دهم.
آلفونسو داستیس وزیر امور خارجه اسپانیا صبح پنجشنبه به منظور دیدن آثار تاریخی و فرهنگی اصفهان وارد این شهر شد و در فرودگاه بین المللی اصفهان مورد استقبال ‘ امیر کریمی ‘ دستیار ویژه استاندار قرار گرفت.
داستیس وزیر امور خارجه اسپانیا سه شنبه شب برای دیدار با مقام های جمهوری اسلامی ایران، وارد تهران شد.
وی روز گذشته در تهران با رییس جمهوری، وزیر امور خارجه، دبیر شورای عالی امنیت ملی، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و علی اکبر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل دیدار کرد.
اسپانیا با تولید ناخالص داخلی بیش از ۱۰۸۱ میلیارد یورو در سال ۲۰۱۶، بعنوان چهاردهمین قدرت اقتصادی جهان و پنجمین قدرت اقتصاد اتحادیه اروپا شناخته می شود. این کشور در حوزه های مختلف صنعتی، حمل و نقل ریلی، کشاورزی، خدماتی، علمی و فناوری و گردشگری از ظرفیت های قابل توجهی برخوردار است.
حجم مبادلات تجاری ایران و اسپانیا در سال ۲۰۱۶ میلادی از مرز یک میلیارد یورو عبور کرد.
۲۰۹۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


پرواز مادرید


اصفهان


وزیر امورخارجه اسپانیا


استاندار اصفهان