اخبار گردشگری

ایجاد وزارت گردشگری سال ۹۷ در مجلس پیگیری می شود

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ جبار کوچکی نژاد روز پنجشنبه در نشست خبری یازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری سراسر کشور در سرسرای همایش های تالار گلایول کرمانشاه افزود: مجلس با تشکیل این وزارتخانه به دنبال ثبات مدیریتی در حوزه گردشگری است.
وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید تاکنون چهار بار رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور تغییر کرده است، گفت: در دولت پیشین روسای این سازمان بیشتر از چهار بار تغییر کرد و این نوع بی ثباتی مدیریتی به حوزه گردشگری آسیب می زند.
وی تصریح کرد که دولت در کل موافق تشکیل وزارت گردشگری است اگرچه در بخش هایی از دولت مخالفت هایی وجود دارد اما در مجموع تشکیل این وزارتخانه کار سنگینی است و اکنون کمیسیون ویژه ای را در مجلس برای پیگیری این وزارتخانه تشکیل داده ایم و کار را دنبال می کنیم.
وی پیام نخست تشکیل این وزارتخانه را ثبات مدیریتی در این حوزه دانست و اظهار کرد: هدف دیگر مجلس در راه اندازی این وزارتخانه نظارت بر فعالیت و هزینه کرد بودجه در این مجموعه است.
کوچکی نژاد با بیان اینکه در ۱۰سال آینده اقتصاد دنیا به ویژه ایران متکی به گردشگری می شود، گفت: باید به دنبال ثبات مدیریتی در حوزه گردشگری کشور باشیم.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه تشکیل نظام گردشگری و پیگیری بیمه راهنمایان گردشگری را نیز در دستور کار مجلس دانست و یادآوری کرد که مجلس با جدیت به دنبال رفع مشکلات بیمه این افراد است.
وی تاکید کرد: در تبصره ۶ الحاق ۷ بودجه سال ۹۷ کشور مشکل بیمه راهنمایان گردشگری را برطرف می کنیم.
کوچکی نژاد در ادامه با بیان اینکه تمام ارکان دولت تقویت و توسعه صنعت گردشگری در کشور را پذیرفته اند، گفت: صنعت گردشگری در رفع مشکلات کنونی جامعه از جمله بیکاری، درآمدزایی و توجه به معیشت مردم یکی از حوزه های مهم و تاثیرگذار است.

**لزوم رفع موانع فعالیت تشکل های گردشگری
رئیس فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه مجلس در حوزه قانونگذاری و دولت در حوزه اجرایی باید موانع را بر سر راه تشکل های گردشگری بردارند تاکید کرد که این تشکل ها می توانند در رونق صنعت گردشگری ایران در دنیا نقش آفرینی کنند و ما را به نقطه قابل قبولی برسانند.
کوچکی نژاد همچنین با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه به دنبال واگذاری امور به مردم و تشکل های مردمی هستیم، افزود: انجمن راهنمایان گردشگری یکی از تشکل های فعال غیردولتی در حوزه گردشگری است که مجلس این تشکل را حمایت می کند و انتظار داریم انجمن نیز در راستای آموزش راهنمایان به دانش روز دنیا و آشنایی هرچه بیشتر و بهتر با فرهنگ، طبیعت و جاذبه های کشور تلاش کند.
او به نقش آفرینی مردم استان کرمانشاه در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: این استان از جاذبه های گردشگری بسیار زیادی برخوردار است که همه باید تلاش کنیم این جاذبه ها به مردم معرفی شوند.
یازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری سراسر کشور با حضور ۴۵۰ نفر از اول اسفند در کرمانشاه آغاز شده و فردا جمعه با برگزاری آیین اختتامیه به کار خود پایان می دهد.
استان کرمانشاه با حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۱ شهر و ۲ هزار و ۶۲۲ روستا است.
در استان کرمانشاه تاکنون بیش از چهار هزار اثر تاریخی شناسایی شده که بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ اثر از این تعداد ثبت ملی شده است.
کتیبه داریوش هخامنشی در شهر بیستون تنها اثر جهانی کرمانشاه به شمار می رود.
۳۰۳۳/۶۰۳۳

انتهای پیام /*


اجتماعی


گردشگری


رئیس فراکسیون


کرمانشاه