اخبار گردشگری

ظرفیت مراکز اقامتی مشگین شهر افزایش می یابد

به گزارش ایرنا ، میرعلی رحیمی زاد روز پنجشنبه در جلسه کارگروه گردشگری مشگین شهر افزود: حدود یک هزار و ۲۰۰ تخت در این شهرستان وجود دارد که با احتساب ظرفیت اماکن اقامت موقت از جمله مدارس در نوروز ۹۷ این تعداد به ۲ هزار و ۲۰۰ تخت افزایش خواهد یافت.
او گفت که تلاش می شود با برنامه ریزی های اصولی برای استقبال از مسافران نوروزی عید سال ۹۷ در شهرستان مشگین شهر متفاوت از سال های قبل باشد.
وی اظهار کرد: در جریان سال ۹۶ بر اساس اعلام ستاد سفرهای نوروزی استان اردبیل در حالی که میزان رشد سفر در استان اردبیل حدود ۱۰ درصد بوده این رقم در شهرستان مشگین شهر به ۳۲ درصد رسیده است.
وی با بیان اینکه در سال ۹۶ مشگین شهر به عنوان ۶ شهر هدف گردشگری در کشور انتخاب شده بود، افزود: تلاش می شود با همت مسئولان و همکاری مردم این جایگاه ارزنده در سال ۹۷ نیز تثبیت شود.
فرماندار مشگین شهر همچنین گفت: در عید سال ۹۶ بیش از ۳۰۰ هزار نفر از اماکن تفریحی ، تاریخی ، باستانی و گردشگری این شهرستان بازدید کرده و بیش از ۷۰ هزار نفر نیز اقامت شبانه داشته اند.
در این جلسه از ۲ کتاب با عناوین ‘صفر تا صد گردشگری’ اثر قاسم حسنی موئیلی و ‘اسرار محبوبیت’ اثر محبوب صحت مند رو نمایی شد.
شهرستان مشگین شهر با ۱۵۵ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال غربی اردبیل دارای آثار تاریخی متعدد از جمله قلعه قهقهه ، کاروانسرای قانلی بولاغ ، مقبره سیدسلیمان فخرآباد ، کهنه قلعه ، چند حمام قدیمی و آب های گرم معدنی شابیل و قینرجه است.
ده ها اثر باستانی و نیز سایت تاریخی شهر یئری با ده ها پیکره سنگی با حدود هشت هزار سال قدمت در این شهرستان واقع شده است.
چشمه آبگرم قینرجه با دمای ۸۶ درجه داغ ترین چشمه معدنی جهان است و در سال های نه چندان دور اولین مجتمع آبدرمانی توسط دولت در این منطقه احداث شده است.
سه مجتمع بزرگ آبدرمانی وله زیر ، شابیل و قینرجه و چشمه های آبگرم قوتورسویی ، موئیل ، ملک سوئی و دودو مورد استفاده قرار می گیرند.
۷۱۱۷/۶۰۱۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


فرماندار


مشگین شهر