اخبار گردشگری

گردشگری زمینه ای مناسب برای همکاری با اصفهان است

به گزارش اداره رسانه شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان ‘ نعمت‌الله امام‌زاده’ درنشستی با مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان افزود: ظرفیت‌ها و آثار تاریخی که در اصفهان وجود دارد این شهر را به یک افتخار جهانی تبدیل کرده و زمینه‌های مشترک همکاری متقابل را فراهم کرده است.
وی اضافه کرد: تاجیکستان سال ۲۰۱۸ را به عنوان سال توسعه گردشگری نامگذاری کرده و این اتفاق می‌تواند زمینه‌های همکاری میان اصفهان و تاجیکستان را بیش از پیش فراهم کند.
سفیر تاجیکستان در تهران از حضور شرکت‌های فعال و شناخته شده این کشور در نمایشگاه گردشگری اصفهان استقبال کرد و افزود: ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری بسیاری در اصفهان وجود دارد که سفارت تاجیکستان می‌تواند آنها را به اطلاع سرمایه‌گذاران تاجیکستانی برساند تا شاهد افزایش سرمایه‌گذاری‌های این کشور در اصفهان باشیم.
امامزاده، همچنین در این دیدار خواستار برقراری خط پروازی مستقیم میان دوشنبه پایتخت تاجیکستان و اصفهان و برداشتن گامهای عملی در تقویت همکاری های بین دو کشور شد.
وی افزود: برقراری این خط پروازی بی شک با استقبال فعالان اقتصادی و گردشگری دو کشور روبرو خواهد شد و شاهد توسعه ارتباطات تجاری، علمی و اجتماعی میان شرکت‌های اصفهانی و تاجیک خواهیم بود.
جمهوری تاجیکستان، کشوری کوهستانی و محصور در خشکی که با حدود ۸ میلیون نفر جمعیت ( براساس سرشماری سال ۲۰۱۳ میلادی) و در آسیای مرکزی قرار دارد. این کشور با افغانستان از جنوب، ازبکستان از غرب، قرقیزستان از شمال، و جمهوری خلق چین از شرق، مرز مشترک دارد.
سفیر کشور ارمنستان در ایران نیز عصر امروز در دیداری جداگانه با مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان، گفت: ارمنستان مشتاق افزایش ارتباطات تجاری، فرهنگی و گردشگری با اصفهان است.
‘آرتاشس تومانیان’ افزود: ارمنستان ارتباطات بسیار نزدیکی با نمایشگاه‌هایی که در ایران برگزار می‌شود دارد و آنها را به دقت رصد می کند.
وی گفت: در ماه‌های اخیر حجم رفت و آمد کارآفرینان ایرانی به ارمنستان افزایش داشته است.
تومانیان اضافه کرد: ارمنستان می‌تواند زمینه اعزام هیات‌های تجاری به نمایشگاه اصفهان را فراهم کند.
سفیر ارمنستان در ایران حوزه فناوری‌های دیجیتال و گردشگری را از جمله حوزه‌های مشترک برای همکاری و تعامل ارمنستان و اصفهان عنوان کرد.
جمهوری ارمنستان، از شمال با گرجستان، از شرق با جمهوری آذربایجان، از غرب با ترکیه و از جنوب با ایران و نخجوان هم‌مرز است.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان نیز در این دیدارها، گفت: سالانه ۴۶ رویداد در نمایشگاه اصفهان برگزار می‌شود که حضور کشورهای همسایه می‌تواند شرایط را برای افزایش کیفیت این نمایشگاه‌ها فراهم آورد.
علی یارمحمدیان افزود: اصفهان آمادگی دارد شرایطی را برای حضور فعال و متمرکز شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه‌های ساختمان، کشاورزی و سنگ این کشورها بوجود آورد.
د/ ۷۱۵۳ / ۱۳۳۹

انتهای پیام /*


اقتصاد


دیدار تجاری


شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی


اصفهان