اخبار گردشگری

اختصاص ۱۸۴ آموزشگاه در کهگیلویه و بویراحمد برای اسکان نوروزی

اردشیر یاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد ۲۳ اتاق بصورت ویژه -۳۵۸ کلاس نوع الف -۹۴۶ کلاس نوع ب هستند.
وی افزود: کهگیلویه و بویراحمد به سبب دارا بودن شرایط مساعد آب هوایی و وجود اماکن تاریخی از جایگاه ویژه‌ای در امر پذیرش گردشگر برخوردار است.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش‌وپرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هر ساله تعداد زیادی از میهمانان از سایر استان‌ها و شهرستان‌ها در ایام تعطیلات نوروزی در شهر یاسوج به سر می‌برند.
وی عنوان کرد: در همین راستا امسال در امر تأمین رفاه حال مسافران نوروزی در شهرستان بویراحمد ۶۰ آموزشگاه با ۴۹۹ اتاق برای اسکان نوروزی فرهنگیان و غیر فرهنگیان اختصاص داده شده است.
کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۰۰ هزار نفر در جنوب غربی ایران واقع شده است.
این استان با داشتن ۲۵۰ تفرجگاه طبیعی، ۳۰۰ بقعه متبرکه، ۷۵۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای مسافران نوروزی است.
حرم بی‌بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، آبشار یاسوج، چشمه بلقیس چرام، گردنه شلال دون، رود رونه، آبشار کمردوغ، برم الوان، بافت تاریخی دهدشت و سواحل سد کوثر از مهمترین جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد است.
سال ۱۳۹۶ بیش از سه میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد دیدن کردند.
۹۸۶۸/۶۱۱۰

انتهای پیام /*


اجتماعی


آموزش و پرورش


تعطیلات نوروزی


کهگیلویه و بویراحمد