اخبار گردشگری

آفریقا از نگاهی دیگر…/تصاویر

مکان های حیرت انگیز بسیاری در آفریقا وجود دارد. از معابد٬ آرامگاه های باستانی٬اهرام مصر گرفته تا عجایب طبیعی خیره کننده و حیات وحش که در کنیا٬اوگاندا ٬نامیبیا ٬ بوتسوانا وجود دارند.

به گزارش “توریسم آنلاین “کارها وچیزهای جالب بسیاری برای انجام دادن و دیدن برای هرنوع گردشگری در آفریقا وجود دارد.

دلتای اوکاوانگو-بوتسوانا
یکی از عجایب هفتگانه طبیعی آفریقا است که ۱۷ هزار کیلومترمربع را در بر می گیرد.مارپیچی از تالاب های بزرگ که کانال های آب مخفی و دریاچه های زیبایی دارد.

رود اومو-اتیوپی
این رود زیبا در جنوب غربی اتیوپی واقع شده است .در حدود ۵۰ قبیله بومی در آنجا ساکن هستند و مقصدی شگفت انگیز برای کسانی است که علاقه مند به فرهنگ آفریقا هستند.بسیاری از این قبایل رسومات و عقاید سنتی خود را حفظ کرده اند وبه شکل قبایل اولیه آفریقا زندگی می کنند.این رود چشم اندازی زیبا وجذاب دارد.

رودخانه دره ماهی (فیش ریور)-نامیبیا
دومین دره رود بزرگ در دنیا که دارای عرض ۲۷ کیلومتر و طول ۱۶۰ کیلومتراست.این رود در زمینی به عمق ۵۵۰ مترواقع شده.رودخانه دره ماهی دومین مکان جذاب و پربازدید نامیبیااست. اینجا مکانی برای پیاده روی و دیدن اسب های وحشی ٬گوره خر و بیش از ۶۰ گونه پرنده است.

دهانه انگورونگورو-تانزانیا
این مکان جزء بخشهای میراث جهانی یونسکو است و بزرگترین دهانه آتشفشانی خشک و البته بکر در دنیاست.در حدود ۲ تا ۳ میلیون سال پیش با انفجار آتشفشان و فروریزی آن شکل گرفت.این دهانه با عرض ۱۹ کیلومتر دارای عمق ۶۰۰ متری است.این مکان یک منطقه حفاظت شده برای انواع جانوران است که شامل :اسب آبی ٬کرگدن٬گورخر٬گاو وحشی و کوهی آفریقایی ٬شیر و آهو هستند.

کوه کلیمانجارو –تانزانیا
این کوه از بلندترین کوههای دنیا و بلندترین کوه آفریقا است.از نوک قله آن چشم انداز زیبایی از نواحی طبیعی٬حیات وحش را مشاهده خواهید کرد.

گوریل های کوهی –کوه های ویرونگا
کوه هایی که تا مرزهای اوگاندا٬رواندا و کنگو کشیده شدند و زنجیره ای از کوههای آتشفشانی هستند که قطعا ارزش دیدن دارند.اینجا به غیر از زیبایی طبیعی خانه گوریل هایی است که مدام از کوه ها بالا می روند.

دره پادشاهان – مصر
این دره نزدیک شهر اقصر مصر در کناره غربی رود نیل واقع شده است .تعداد ۶۳ مقبره فراعنه و افراد قدرتمند قلمرو پادشاهی در اینجا قرار دارد.