اخبار گردشگری

توسعه زیرساخت‌های فرهنگی تبریز با اجرای همزمان چند طرح

به گزارش ایرنا، محمدحسین اسحقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در سال‌های اخیر شهرداری تبریز به تقویت زیرساخت‌های فرهنگی این شهر توجه ویژه ای کرده که با احداث پروژه های فرهنگی بخشی از نیازهای اساسی شهروندان رفع می شود.
وی، مرکز همایش های بین المللی، مقبره الشعرا، فرهنگسرای بانوان رجایی، فرهنگسرای کوی استانداری و احداث فرهنگسرای ارم را از جمله پروژه های فرهنگی در حال احداث اعلام کرد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری کلانشهر تبریز اظهار کرد: مرکز همایش های بین المللی با در نظر داشتن افق گردشگری تبریز ۲۰۱۸ و نیاز دیرینه این شهر به یک مرکز مجهز و بزرگ برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری و شرایط خاص شهرک خاوران در قالب یک پردیس وسیع چندگانه و زیبا احداث می شود.
اسحقی یادآوری کرد: این پروژه هم‌اکنون با تلاش شبانه‌روزی عوامل اجرایی در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع و با زیربنای ۲۴ هزار و ۶۰۰ متر مربع در حال ساخت بوده و هم اکنون به ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.
وی بازآفرینی مجموعه تاریخی مقبره‌الشعرا را از دیگر اقدام های شهرداری تبریز در تقویت زیرساخت‌های فرهنگی شهر اعلام کرد و گفت: این مجموعه از نظر تاریخی، فرهنگی و هویتی بسیار حائز اهمیت است و بر همین اساس شهرداری تبریز تلاش می کند تا این پروژه را جهت احیای تاریخ، مکتب و تمدن آذربایجان به نحو احسن اجرا کند.
معاون فنی و عمرانی شهرداری کلانشهر تبریز اظهار کرد: این پروژه با زیربنای ۱۱ هزار مربع شامل پروژه های عمرانی کتیبه ۴۵۰ تن از عرفا، شعرا و ادبای ایران زمین، بیتوته ها و تالار آئینه ای شعر، موسیقی و گفت و گو، گذرگاه آواها، نظرگاه، قدمگاه و بی گاه، نگارخانه، سالن نمایش و آمفی تئاتر اجرا می شود و دارای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.
اسحقی افزود: عملیات اجرایی فرهنگسرای بانوان نیز در ۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع مساحت و در پنج طبقه سازه ای شامل سالن آمفی تئاتر، کارگاه مجسمه سازی، سالن ورزشی، فروشگاه محصولات فرهنگی و مهد کودک با ۴۳ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.
وی گفت: این پروژه به مساحت یک هزار و ۲۰۰ متر مربع مساحت و ۸۰۰ متر مربع زیربنا در ۲ طبقه سازه ای در حال اجرا بوده و دارای ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی است.
اسحقی یادآوری کرد: فراهنگسرای واقع در منطقه ۱۰ شهرداری تبریز نیز در ۲ طبقه به مساحت ۸۰۰ متر مربع و با پیشرفت ۹۵ درصد در حال اجرا و تکمیل عملیات نهایی است.
کلانشهر ۱٫۸ میلیون نفری تبریز دارای ۱۰ منطقه شهرداری است.
۸۰۲۳/۵۱۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


عمرانی


توسعه زیرساخت ها


شهرداری تبریز