اخبار گردشگری

۹ کمیته خدمت رسانی ویژه نوروز ۹۷ در اصفهان تشکیل شد

به گزارش ایرنا، ‘ فریدون الله یاری ‘ روز چهارشنبه در نشست ستاد اجرائی خدمات سفر اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان افزود: این کمیته ها شامل کمیته فرهنگی، بناهای تاریخی، نظارت و بازرسی، اطلاع رسانی، مستندسازی، حفاظت و امنیت، مالی و اداری، بازارچه ها و کمیته بازرسی است.
دبیر ستاد اجرائی خدمات سفر استان تصریح کرد: با تشکیل کمیته فرهنگی تلاش بر این است تا امسال برنامه های رویداد فرهنگی نوروزگاه با کیفیت بهتر نسبت به نوروز گذشته برای گردشگران برگزار شود.
وی ادامه داد: در این راستا کمیته فرهنگی ستاد خدمت رسانی ویژه نوروز ۹۷ با هماهنگی فعالان، نخبگان و اعضای انجمن های دوستداران میراث فرهنگی استان اصفهان تلاش دارد تا با برپائی رویدادهای فرهنگی، گردشگران نوروزی را با آداب، رسوم و آئین های سنتی شهرستان های استان اصفهان آشنا کند.
الله یاری در همین راستا به تجربه موفق سالهای گذشته استان اصفهان اشاره کرد و گفت: در نوروز ۱۳۹۶ با برگزاری این آئین های با شکوه از جمله برگزاری بازی ملی چوگان، بیش از سه میلیون گردشگر ایرانی و مشتاق با سنت های اصیل ایرانی به ویژه سنت های بومی مردم فلات مرکزی ایران در ۱۵ شهرستان استان آشنا شدند.
مدیر کل میراث فرهنگی استان در ادامه تصریح کرد: کمیته بناهای تاریخی نیز موظف است، نظافت، مرمت اضطراری و آماده سازی بیش از ۲۵۰ اثر تاریخی را که برای بازدید گردشگران مهیا شده است را در دستور کار خود قرار دهد.
وی، همچنین به فعالیت سایر کمیته ها اشاره کرد و گفت: کمیته نظارت و بازرسی از تاسیسات گردشگری استان در راستای ارائه خدمات بهینه به گردشگران در استان، کمیته اطلاع رسانی در راستای ارائه اطلاعات از فعالیت های ستاد نوروزی اصفهان به گردشگران و رسانه ها تشکیل شده است.
الله یاری یادآور شد: کمیته مستند سازی فعالیت های نوروزی، کمیته حفاظت و امنیت در جاذبه های تاریخی در راستای ارائه خدمات بهینه به گردشگران جهت سفری ایمن و آرام و کمیته مالی و اداری برای برنامه ریزی و ارائه خدمات لجستیک به فعالان گردشگری استان از دیگر کمیته های ۹ گانه ستاد سفر اداره کل میراث فرهنگی استان به شمار می آیند.
مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان افزود: با توجه به اینکه استان اصفهان در مرکز ایران قرار گرفته و بسیاری از محورهای مواصلاتی کشور از این استان می گذرد با تشکیل کمیته آمار، آمار تردد، ورود و خروج و همچنین اقامت و بازدید گردشگران در استان در این کمیته بصورت روزانه از ابتدای شروع به کار ستاد نوروزی تا پایان سفرهای نوروزی بررسی می شود.
وی ادامه داد: با تاکیدات استاندار، امسال تلاش بر این است تا با برگزاری جشنواره غذاهای سنتی در اصفهان، ضمن آشنائی گردشگران با غذاهای سنتی و محلی اصفهان، غذای سالم و ارزان قیمت در اختیار گردشگران قرار داده شود.
الله یاری افزود: هشتمین کمیته استان در حوزه فرهنگ و هنر به کمیته بازارچه ها و نمایشگاه ها در حوزه صنایع دستی اختصاص دارد که این کمیته ضمن معرفی ۱۹۹ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی استان اصفهان به گردشگران، نمایشگاه های صنایع دستی را در در راستای تحقق مقوله اقتصاد مقاومتی حتی در دورافتاده ترین نقاط استان برپا شود.
مدیر کل میراث فرهنگی استان به تشکیل کمیته بازرسی ستاد سفر به عنوان نهمین کمیته سفر استان اشاره کرد و گفت: برای نظارت دقیق بر فعالیت های بیش از ۵۰۰ نفر از اعضای ستاد اجرائی خدمات سفر اداره کل میراث فرهنگی استان و همچنین نظارت بر فعالیت نزدیک به ۲۰ هزار نفر از کارکنان ستاد اجرائی خدمات سفر استان اصفهان این کمیته تشکیل شده است.
الله یاری اظهار کرد: در راستای خدمات رسانی بهینه به گردشگران تلاش می شود تا نوروز ۱۳۹۷ متفاوت تر از گذشته و با نشاط برای گردشگران در اصفهان سپری شود.
استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
ت/۶۹۹۴ / ۲۰۹۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


نوروز ۹۷


مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان