اخبار گردشگری

مثلث گردشگری کشور با تبریز ۲۰۱۸ چهار ضلعی می شود

به گزارش ایرنا، مجید خدابخش روز چهارشنبه در جلسه مشترک ستاد تبریز ۲۰۱۸ با بخش خصوصی با تاکید بر لزوم معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های تبریز در عرصه‌های بین‌المللی، افزود: این معرفی به زبان‌ها و روش‌های مختلف می‌تواند انجام شود که استفاده از پتانسیل شبکه‌های برون مرزی و داخلی اهمیت ویژه‌ای دارد.
وی ادامه داد: باید از ظرفیت بخش خصوصی برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی تبریز به دنیا بهره مند شویم.
خدابخش با اشاره به برخی از اقدامات زیرساختی در حوزه گردشگری، گفت: ۹ هتل در تبریز در دست احداث است که تا سال آینده به بهره برداری می‌رسد.
وی با تاکید بر اینکه اصلی ترین کار جذب گردشگر خارجی برای بهبود اقتصاد گردشگری است، اظهار کرد: یکی از روش‌های جذب گردشگر، برگزاری نمایشگاه‌ها و استفاده از ظرفیت تورگردان هاست.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بوم گردی یکی از موضوعات قابل توجه گردشگران است، گفت: باید از ظرفیت های بومی استان برای جذب گردشگر استفاده کرد و در خانه های روستایی با لباس های محلی غذاهای سنتی برای گردشگران طبخ و ارائه شود.
وی با اشاره به اینکه ربع رشیدی یکی از اماکن مهم استان است، افزود: این مکان مهم به عنوان شهر بی‌نظیر دانشگاهی که ۷۰۰ سال پیش فعال بود، تا نوروز سال ۹۷ آماده بازدید گردشگران می‌شود.
خدابخش افزود: یکی از مشکلات گردشگران، نبود کارتخوان‌های ویژه خرید با کارت‌های بانکی خارجی است که خوشبختانه بانک ملی اعلام آمادگی کرده تا در شعبات خود کارت‌های اعتباری خارجی را بپذیرند و این یکی از زیرساخت‌های مهم در اقتصاد گردشگری است.
وی همچنین با اشاره به الکترونیکی شدن ویزا خاطرنشان کرد: در مذاکره با وزارت خارجه این ظرفیت در فرودگاه تبریز راه‌اندازی شده است.
استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: اگر خدمات ارائه شده به صورت استاندارد باشد و ظرفیت‌ها به خوبی معرفی شوند، بهره‌برداری از رویداد گردشگری تبریز۲۰۱۸ بعد از این خواهد بود و تبریز به محلی برای بازدید گردشگران خارجی تبدیل خواهد شد.
به گزارش ایرنا، کلان شهر تبریز از سوی سازمان کنفرانس اسلامی به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال میلادی جاری انتخاب شده است.
۶۱۲۰/۵۱۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


استاندار


تبریز ۲۰۱۸


گردشگری