اخبار گردشگری

افزایش ماندگاری ۶ ساعته گردشگران با احیای بخش شمالی گنبد سلطانیه

میر موسی انیران روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون گردشگران داخلی و خارجی از بخش غربی گنبد وارد می شوند که بازدیدکنندگان در زمان کوتاهی از بخش های مختلف این اثر تاریخی بازدید می کنند.
وی اظهار کرد: بر این اساس و طبق برنامه ریزی انجام گرفته بخش شمالی گنبد در گذشته بصورت شن و ماسه بود و کارهایی برای تسهیل برای تردد گردشگران با هدف جذب و ماندگاری بیشتر آنها در حال آماده سازی است.
انیران افزود: برای تحقق این امر علاقمندان میراث فرهنگی که آموزش های لازم را فرا گرفته اند در حین ورود بازدید کنندگان و گردشگران از بخش شمالی گنبد سلطانیه توضیحات لازم را ارائه خوا هند کرد.
وی یادآوری کرد: موضوعی که باید به آن توجه داشت این است که در بازه زمانی عید نوروز بدلیل وجود برنامه های جانبی حضور گردشگر در سایت جهانی سلطانیه نسبت به روزهای دیگر سال بیشتر افزایش می یابد و برنامه ریزی لازم تحقق این امر نیز در حال انجام است.
رئیس پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه ادامه داد: برای رونق بخشی به اقتصاد این شهرستان و از طرفی معرفی صنایع دستی استان فروشگاههای موقتی نیز در گنبد سلطانیه دایر خواهد شد و تحقق این مهم در میزان افزایش ماندگاری گردشگران تاثیر بسزایی خواهد داشت.
وی خاطر نشان کرد: برگزاری فروشگاههای صنایع دستی به توانمندسازی فعالان این بخش بیش از گذشته کمک خواهد کرد و در این حوزه باید سرمایه گذاری لازم انجام گیرد.
به گزارش ایرنا، سالانه حدود ۱۴۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی از گنبد جهانی سلطانیه بازدید می کنند.
به گفته انیران ،با کارهای انجام گرفته بخش شمالی این گنبد برای بازدید گردشگران داخلی و خارجی برای مشاهده قسمت های مختلف تا عید نوروز آماده سازی می شود.
گنبد سلطانیه یادگار دوره ایلخانیان در ایران است و یکی از آثار ثبت شده کشور در فهرست میراث جهانی محسوب می شود، این گنبد به دست سلطان محمد خدابنده در قرن هشتم احداث شده و هم اکنون بزرگترین گنبد آجری جهان بشمار می آید.
شهرستان سلطانیه با ۳۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری از مرکز استان زنجان قرار دارد.
۷۳۲۰/۸۰۶۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


گردشگری


گنبد سلطانیه