اخبار گردشگری

بزرگترین مرکز غواصی ایران در قشم افتتاح شد

رئیس اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از افتتاح بزرگترین مرکز غواصی ایران در جزیره قشم خبر داد.

مرزنیوز به نقل از مانا؛ سید محمد امین جعفری اظهار داشت: با حمایت سازمان منطقه آزاد قشم، بزرگترین مرکز غواصی ایران در جزیره قشم به بهره برداری رسید.

رئیس اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، اذعان داشت: این کلوپ غواصی توسط سرمایه گذار بخش خصوصی مدیریت می شود.

وی با اشاره با اینکه این کلوپ غواصی در پارک ساحلی زیتون قشم واقع شده است، گفت: این کلوپ ششمین کلوپ غواصی جزیره و بزرگترین کلوپ غواصی ایران محسوب می شود.

به گفته این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم، به منظور ایجاد این کلوپ غوصی، یک میلیارد و ۳۰ میلیون تومان سرمایه گذاری شده است.

مدیر کلوپ” ساحل نگین قشم” در ادامه در خصوص ویژگی های این کلوپ به خبرنگار مانا با اشاره به حمایت جدی سازمان منطقه آزاد قشم از فعالیت این کلوپ، گفت: این مجموعه غواصی تنها مرکز غواصی بین المللی در ایران محسوب می شود.

سید محمود رضوی در ادامه اعلام کرد: بزرگترین کلوپ غواصی ایران در زمینی به مساحت ۴۲۰ متر احداث شده است.

وی خاطرنشان ساخت: این کلوپ دارای تجهیزات کامل غواصی از جمله ۳۰ ست کامل لوازم غواصی، دو فرند جست اسکی، چهار فروند قایق غواصی و یک قایق امداد و نجات جی می نی است.

این سرمایه گذار بخش خصوصی در بخش ورزش های دریایی، تصریح کرد: همچنین برای اولین بار در کشور در این کلوپ غواصی از سیلندرهای غواصی با گازهای مخلوط نایت روکس برای عملیات غواصی در عمق آب های ۵۵ متر به بالا در این مرکز مورد استفاده قرار می گیرد.

رضوی تاکید کرد: در این مجموعه توریسم دریایی با محوریت ورزش های دریایی، گردشگران می توانند از تفریحات دریایی دیگر به جز غواصی از جمله جت اسکی، موتور چهار چرخ، شاتل و بنانا بهره مند شوند.

وی در ادامه گفته های خود با اشاره به اینکه هزینه های اداره این کلوپ غواصی به صورت ماهیانه بسیار سنگین است، اظهار امیدواری کرد: با استقبال هر چه بیشتر گردشگران از این کلوپ بتوانیم در تامین هزینه های آن موفق عمل کنیم.

این فعال بخش خصوصی در امر ورزش های دریایی جزیره قشم، عنوان کرد: هم اکنون با توجه به ورود تعداد زیادی گردشگر به جزیره قشم، کلوپ ساحل نگین از رونق بسیار خوبی برخوردار است.

وی با اشاره به علاقه مندی تعداد زیادی گردشگر به انجام غواصی در جزیره قشم گفت: هم اکنون پنج کلوپ غواصی در مجاورت هم در پارک ساحلی زیتون فعالیت می کنند.

به گفته رضوی، گردشگرانی که به کلوپ غواصی نگین مراجعه می کنند در دو سایت ساحلی قشم و جزیره لارک به گشت زنی خواهند پرداخت.

مدیر کلوپ” ساحل نگین قشم”، تاکید کرد: نرخ غواصی برای هر نفر در ساحل جزیره قشم ۱۴۰ هزار تومان و در ساحل جزیره لارک ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

وی یادآور شد: همچنین در این کلوپ، دوره های آموزشی غواصی از دوره مبتدی تا پیشرفته و نیز تربیت مدرس برای علاقه مندان برگزار می شود.

وی اظهار امیدواری کرد: در ایام نوروز و ورود تعداد بی شمار گردشگران به جزیره قشم، شاهد رونق هر چه بیشتر فعالیت های این کلوپ غواصی باشیم.

منبع: مرز نیوز

بزرگترین مرکز غواصی ایران در قشم افتتاح شد

بزرگترین مرکز غواصی ایران در قشم افتتاح شدبزرگترین مرکز غواصی ایران در قشم افتتاح شد