اخبار گردشگری

فرماندار: بستر ماندگاری گردشگران نوروزی در آستارا فراهم شود

به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش عصر یکشنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر در فرمانداری این شهرستان افزود: ساماندهی مسافرکاشانه ها و کمپ های اقامتی، جمع آوری داربست ها، نصب علائم و تابلوهای راهنمای گردشگران باید پیش از تعطیلات نوروزی، مورد توجه دستگاه های اجرایی قرار گیرد.
وی اضافه کرد: اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با همکاری دستگاه های اجرایی، ۱۳ جشنواره متناسب با فرهنگ و آئین های سنتی آستارا در تعطیلات نوروزی اجرا کند و شهرداری آستارا ۲ دستگاه مینی بوس برای آستاراگردی در نظر بگیرد.
رنجکش اظهار کرد: برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا از ۱۵ تا ۲۸ اسفندماه در محل نمایشگاه های دائمی و برپایی نمایشگاه صنایع دستی در مبادی ورودی شهر از ۲۹ اسفند تا ۱۵ فروردین، در دستور کار ستاد اجرایی خدمات سفر قرار دارد.
رنجکش تصریح کرد: گردشگران نوروزی از استقرار چادرهای مسافرتی در حاشیه خیابان و نوار ساحلی این شهرستان خودداری کنند و در کمپ های اقامتی ورودی شهر مستقر شوند.
او افزود: جایگاه‌های عرضه سوخت، مراکز اقامتی، بیمارستان و واحدهای صنفی باید توسط بازرسان دستگاه های اجرایی نظارت شود.
تالاب استیل، باغ پرندگان، پارک حیات وحش، نوار ساحلی، بازار ساحلی، منطقه دربند، گردنه حیران، بهشت کاکتوس ها، آبشار لاتون، موزه فرهنگ و آموزش مدرسه حکیم نظامی، آبگرم کوته کومه، بقعه های پیر قطب الدین صفوی و سید ابراهیم و سیدقاسم (ع) از جاذبه های شهرستان آستاراست و همه ساله مسافران زیادی را جذب می کند.
این شهرستان با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و با میزبانی چند میلیون مسافر و تردد بیش از ۸۰۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی از مرز آن در سال، جزو ۲۰ شهر گردشگرپذیر ایران محسوب می شود.
۷۱۰۵ / ۷۱۲۴/۲۰۰۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


مسافران نوروزی


گیلان


آستارا