اخبار گردشگری

معاون استاندار: کردستان در جذب گردشگر با دیگر استان ها رقابت کند

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر قادری عصر یکشنبه در نشست ستاد تسهیلات سفر اظهار کرد: رونق سفر در کردستان موجب توسعه همه جانبه در استان می شود البته باید از تکنولوژی و روش های نوین برای جذب بیشتر گردشگران استفاده کنیم.
وی با اشاره به فعالیت های ستاد سفر کردستان در سال گذشته افزود: باید تلاش کنیم تا نقاط ضعف را کاهش دهیم و نقاط قوت را تقویت کنیم.
قادری با تاکید بر ضرورت کاهش هزینه های سفر برای مسافران اضافه کرد: نظارت جدی و مستمر بر قیمت ها، اماکن و واحدهای تجاری و بخش های خدمات رسان می تواند در کاهش هزینه ها تاثیر گذار باشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با بیان اینکه باید فضای شهری در خور شان مردم کردستان به عنوان میزبان گردشگران داشته باشیم، یادآور شد: با توجه به وجود روستاهای هدف، باید گردشگری روستایی تقویت شود.
وی با اشاره به اینکه آمارها باید از طریق دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر جمع بندی و در اختیار رسانه ها قرار گیرد، تاکید کرد: هر دستگاهی نباید به صورت مجزا اطلاع رسانی کند.
قادری گفت: در راستای حمایت از هتل های استان علاوه بر پیگیری تسهیلات برای رونق آنها، باید این هتل ها ارزیابی شوند و وضعیت آنها مورد بررسی قرار گیرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان هم در این نشست با اشاره به اینکه روزهای ۲۰ تا ۲۲ اسفند رزمایشی توسط ستاد خدمات سفر برگزار می شود، گفت: مقرر شده تا جلسات بعدی ستاد خدمات سفر در روزهای ۱۰ و ۲۰ اسفند برگزار شود.
محسن علوی افزود: با توجه به کم کاری برخی دستگاه ها در سال گذشته انتظار می رود دستگاه هایی که مسئول ارائه آمار هستند بطور روزانه آمار را به ستاد خدمات سفر اعلام کنند تا در اختیار رسانه ها قرار گیرد.
وی با اشاره به مشخص شدن کمیته های ستاد تاکید کرد: کمیته های خدمات حمل و نقل، امداد و نجات، انتظامی و امنیتی، هماهنگی امور شهرداری ها و دهیاری ها، برنامه ریزی و آمار، اسکان و رفاه، نظارت و تنظیم بازار، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات، خدمات بهداشتی و محیط زیست و اطلاع رسانی و امور فرهنگی تشکیل شده اند.
نماینده حوادث و فوریت های پزشکی کردستان نیز در این نشست با بیان اینکه ۳۱ پایگاه امداد و نجات در استان فعال است، اضافه کرد: ۱۰ پایگاه ثابت امداد و نجات جاده ای، ۱۰ پایگاه پشتیبان نیز وجود دارد که در ایام تعطیلات نوروز هم هفت پایگاه موقت به این پایگاه ها افزوده می شود.
رئیس جامعه هتلداران کردستان هم در این نشست با اشاره به اینکه هتلداران برای تعمیر هتل هیچ تسهیلاتی دریافت نکرده اند، گفت: بخشی از تسهیلات کشوری در نظر گرفته شده برای این امر باید با حمایت مسئولان استانی جذب شود.
عبدالحمید حمیدی افزود: بیشتر بانک ها در زمینه ضمانت سخت گیری های بیش از اندازه ای لحاظ می کنند که تامین آنها در توان هتلداران نیست بنابراین انتظار می رود بانک عامل مناسبی تعیین شوند.
وی اظهار کرد: در سال جاری هیچ تختی به تعداد تخت های هتل های استان اضافه نشده و افزایش ۳۰۰ تخت به یکی از هتل های سنندج هم بدلیل مشکلات اداری بمدت ۶ ماه متوقف است.
حمیدی یادآور شد: انتظار داریم آموزش و پرورش در اماکنی که برای اسکان فرهنگیان در نظر می گیرد کسانی را غیر از این قشر پذیرش نکند.
وی همچنین از شهرداری سنندج خواست که با توجه به استقبال سال گذشته از گشت های شهری که با اتوبوس انجام می شد، این گشت های شهری را در سال جدید نیز اجرایی کند.
۶۱۰۸/۹۱۰۲

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


تسهیلات سفر


کردستان