اخبار گردشگری

مرگ مشکوک صدها فاخته در کرمانشاه

طی هفته گذشته صدها کبوتر جنگلی، زاغ و پرندگان دیگر، در شهرستان اسلام آباد غرب تلف شده اند. مرگ مشکوک این پرندگان که همچنان در سراسر شهرستان ادامه دارد و نگرانی مردم را به همراه داشته.

نادر پرور، مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه در این باره می گوید: از لاشه پرندگان نمونه برداری صورت گرفت و نتیجه آزمایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان منفی از آب درآمد و نشانه ای از بیماری قابل انتقال به انسان در لاشه ها مشاهده نشد.

به منظور تشخیص علت مرگ این پرندگان، نمونه ها را برای بررسی های سم شناسی به تهران ارسال کرده ایم و نتیجه نهایتاً تا دوشنبه اعلام شده و اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه با بیان اینکه مسمومیت و بیماری نیوکسل، محتمل ترین علل مرگ دسته جمعی این پرندگان هستند می گوید: برای تعیین علت قطعی مرگ این پرندگان باید تا اعلام نتیجه آزمایش سم شناسی تأمل کرد.

این در حالی است که فعالان محیط زیست از امکان، تاثیر این مرگ دسته جمعی بر زنجیره غذایی حیات وحش منطقه ابراز نگرانی کرده و با تاکید بر لزوم اقدامات فوری از قبیل جمع آوری لاشه ها، نسبت به امکان وارد آمدن خسارت به جمعیت گونه های ارزشمندی که از این پرندگان تغذیه می کنند هشدار می دهند و از مردم می خواهند در صورت مشاهده لاشه پرندگان، موارد را به ادارات محیط زیست یا دامپزشکی اطلاع داده و از هرگونه تماس با لاشه ها خودداری کنند.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
خبرگزاری تسنیم » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.