اخبار گردشگری

افزایش سفر به مشهد در گرو رفع مشکلات حمل‌ونقلی

اعتقاد رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خراسان رضوی نیز بر این است که در حوزه حمل و نقل دارای مشکلات جدی هستیم.
گردشگری صنعتی چند وجهی است و نیاز به توسعه همزمان صنایع مختلف دارد. هتل‌داری، خدمات شهری، خدمات گردشگری و مثال‌هایی از این دست، همه از جمله پیش‌نیازهای گردشگری هستند. اما به‌نظر می‌رسد توسعه حمل‌و‌نقل بر تمام این موارد اولویت داشته باشد.

به گزارش تین‌نیوز، اعتقاد رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خراسان رضوی نیز بر این است که در حوزه حمل‌و‌نقل دارای مشکلات جدی هستیم.

یک مسئله است که می‌تواند ترمز قطار پرسرعت رشد صنعت گردشگری ایران شود؛ ضعف زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل. اکنون که میزان گردشگران ورودی کشور، که از تمام مجاری ممکن وارد کشور می‌شوند، به نزدیک ۵میلیون نفر رسیده، نبود زیرساخت‌های مناسب انتقال مسافران به کشور به یکی از موانع اصلی رشد صنعت گردشگری بدل شده است.

محمد قانعی در این باره با بیان اینکه فرودگاه بین‌المللی مشهد، در مقایسه با فرودگاه‌های کشورهای اطراف، بسیار ضعیف است،گفت: در مقام مقایسه با فرودگاه‌های اطراف خود باید اذعان کرد که فرودگاه کابل، بحرین، کویت، ابوظبی و بغداد به شدت قوی‌تر از فرودگاه مشهد هستند، حتی ما با فرودگاه کابل تفاوت چشمگیری داریم که این تفاوت در حوزه امکانات سالن‌ها، ترمینال پروازهای خارجی، چشم‌نوازی و ظاهر فرودگاه و امکانات گرمایشی و سرمایشی در زمستان و تابستان مشهود است.

به گفته وی حمل ونقل ریلی ایمن‌تر از حمل‌ونقل جاده‌ای و ارزان‌تر از حمل ونقل هوایی است.

قانعی در این باره با اشاره به اینکه بسیاری از هموطنان ما از شمال کشور به مشهد از طریق جاده‌ای سفر می‌کنند، گفت: سفر با وسیله شخصی در جاده‌ها خسته‌کننده و نیز خطرآفرین است، از این رو انجام پروژه ریلی گرگان- مشهد کمک زیادی به سفر با آرامش مسافران و زائران خواهد کرد و این پروژه هرچه زودتر باید به بهره‌برداری برسد.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خراسان رضوی در این باره می‌گوید: به نظر می‌رسد کوتاه شدن زمان سفر بین مسیر مشهد و تهران با راه‌اندازی قطار برقی به افزایش سفرها کمک می‌کند، از طرفی سفر با وسیله نقلیه شخصی، خطراتی زیادی دارد و باعث افزایش آلودگی، مشکلات ترافیکی و هزینه بالا می‌شود و از سوی دیگر میزان پروازهای خطوط هوایی، پاسخگوی حجم بالای سفر نیست، ضمن این که همه افراد تمکن مالی برای انجام سفر هوایی را ندارند.

به باور رئیس اتحادیه هتلداران استان تقسیم زمان سفر در ایران و تعطیلی‌ها به‌ درستی انجام نگرفته است و تعطیلات هفتگی در ایران به یک روز خلاصه شده است، این در حالی است که تعطیلات آخر هفته در بسیاری از کشورها دو روز است و امکان سفر در تعطیلات یک روزه فراهم نیست.

براساس گزارش ایسنا، این فعال گردشگری تاکید کرد: قبل از دولت نهم و دهم پیشنهاد کردیم که زمان تعطیلات آخر هفته افزایش یابد، زیرا خلاصه شدن تعطیلات به ایام نوروز و تابستان، باعث شده بود که بسیاری از افراد در این ایام به مراکز گردشگری روی بیاورند و مردم در ایامی از سال با کمبود وسایل نقلیه و اقامتگاه و در ۶ ماه دوم سال نیز با خلوتی فوق‌العاده مواجه شوند.

منبع: ایسنا
افزایش سفر به مشهد در گرو رفع مشکلات حمل‌ونقلی

افزایش سفر به مشهد در گرو رفع مشکلات حمل‌ونقلیافزایش سفر به مشهد در گرو رفع مشکلات حمل‌ونقلی