اخبار گردشگری

تولید سالانه سه هزار متر گلیم در شهرستان سلسله

علی جوانمرد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به قدمت و سابقه بافت گلیم در شهرستان سلسله، اظهار کرد: بیش از ۲ هزار نفر در شهرستان به بافت و تولید گلیم مشغول هستند که از این مجموع تنها ۳۰۰ نفر تحت پوشش بیمه هستند.
وی با اشاره به مشکلات پیش روی تولید کنندگان گلیم شهرستان، عنوان کرد: یکی از مهمترین مشکلات پیش روی بافندگان گلیم شهرستان، نبود بازارچه متمرکز در شهرستان برای فروش تولیدات بافندگان است که موجب شده بافندگان گلیم تولیدات خود را با مشکل در بازارهای فروش سایر استان ها به فروش برسانند.
رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سلسله با اشاره به پرداخت نکردن تسهیلات مشاغل خانگی به تولیدکنندگان گلیم، خاطرنشان کرد: مشاغل خانگی نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و می طلبد که مسئولان توجه بیشتری به برطرف کردن مشکلات پیش روی بافندگان گلیم شهرستان سلسله داشته باشند.
گلیم دست بافته‌ای ساده است از (تار پنبه یا پشم) و پود (پشم) که معمولاً از پشم حیوانات اهلی بر دار افراشته بافته شده که هر منطقه طرح مختص به خود را داراست و عموماً به عنوان فرش کاربرد داشته‌است. ممکن است بافت گلیم با تغییراتی کاربردهای دیگری غیر از فرش در بین عشایر داشته باشد: از جمله نمک دان، جل اسب، نوار چادر.
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در کانال تلگرامی @irnalorestan نیز منتشر می شوند.
۷۲۶۵/۶۰۶۰

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


بافندگان گلیم


بازارچه صنایع دستی