اخبار گردشگری

۶۷ مهمانپذیر استان اردبیل استحکام بنا ندارند

به گزارش ایرنا، قادر تقی زاده روز یکشنبه در جلسه کارگروه گردشگری استان اردبیل افزود: هتل ها و هتل آپارتمان های استان مشکل استحکام بنا ندارند ولی مهمانپذیرها به خاطر نداشتن استحکام قادر به دریافت گواهی استحکام بنا نبوده و بر اساس بخشنامه صادر شده همه آنها باید پلمپ شوند.
وی اضافه کرد: برای جلوگیری از تعطیلی مهمانپذیرهای فاقد گواهی استحکام ، ضروری است تدابیری برای نوسازی و بهسازی آنها صورت گیرد.
تقی زاده با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی تخصصی گردشگری در شهر باکو جمهوری آذربایجان نیز گفت: استان اردبیل در سومین سال حضور خود در این نمایشگاه قابلیت و جاذبه های تاریخی ، طبیعی و گردشگری خود را به نمایش می گذارد.
وی بیان کرد: این نمایشگاه از ۱۶ فرودین ماه ۹۷ به مدت ۲ روز در شهر باکو برگزار می شود.
تقی زاده افزود: در این نمایشگاه یک غرفه ۱۸ متری در اختیار استان قرار می گیرد و ۲ بسته به زبان های انگلیسی و آذری برای آشنایی با جاذبه های گردشگری استان در بین بازدید کنندگان توزیع خواهد شد.
او گفت: این بسته ها حاوی ۲ نوع لوح فشرده و کتابچه معرفی جاذبه های گردشگری استان، کتابچه معرفی مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی و بروشور معرفی عشایر ایل شاهسون به زبان های آذری و انگلیسی ، کارت پستال و پوستر جاذبه های گردشگری استان همراه با کتابچه سرمایه گذاری و کتابچه صنایع دستی و ورنی استان می باشد.
اردبیل یکی از استان های گردشگر پذیر کشور است و با دارا بودن ۲۲۳ مرکز اقامتی اعم از هتل، هتل آپارتمان، متل، میهمانپذیر و کمپ به لحاظ تعداد مراکز اقامتی رتبه سوم و از نظر تعداد تخت رتبه ششم را در کشور دارد.
/۶۰۱۶/ ۷۱۱۰/

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


اردبیل


مهمانپذیر