اخبار گردشگری

۹۶ طرح صنایع دستی و گردشگری در اردبیل برای دریافت تسهیلات ثبت شد

علیرضا دباغ عبداللهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۷۶ طرح در حوزه صنایع دستی و ۲۰ مورد در حوزه گردشگری است.
او گفت: از مجموع سهمیه تسهیلات اشتغال استانی سهم این اداره کل ۲۵۰ میلیارد ریال است که ۱۲۵ میلیارد ریال در بخش گردشگری و ۱۲۵ میلیارد ریال در بخش صنایع دستی پیش بینی شده است.
وی اظهار کرد: این تسهیلات سقف داشته و حتی برای شهرستان ها سهمیه تعریف شده است.
دباغ عبداللهی افزود: فرمانداران در شهرستان های استان باید اولویت های خود را مشخص کنند تا پس از ابلاغ اولویت ها به کارگروه استانی طرح ها تصویب شوند.
او با تاکید به اینکه این طرح از جمله طرح های اولویت دار دولت برای اشتغال زایی است، اظهارامیدواری کرد ثمرات قابل توجهی در حوزه اشتغال صنایع دستی و گردشگری به دنبال داشته باشد.
اردبیل از استان های برجسته در زمینه صنایع دستی در ایران محسوب می شود و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته های دور کالاها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می کنند.
بیش از ۱۲۰ هزار نفر در استان اردبیل در تولید بیش از ۶۲ رشته متنوع صنایع دستی اشتغال دارند.
چرم و ملیله اردبیل ، معرق نمین ، مرصع سنگ و معرق سنگ خلخال ، گلیم عنبران ، جاجیم بافی ، قالی بافی ، پالاز بافی ، ورنی بافی ، تراش شیشه ، مسند بافی ، سفالگری ، چاقو سازی ، قلم زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف استان اردبیل است.
۶۰۱۸/۶۰۱۶

انتهای پیام /*


فرهنگی


صنایع دستی


اردبیل


تسهیلات