اخبار گردشگری

لزوم توسعه کمی و کیفی زیارت با بهره گیری از ظرفیت های علمی و پژوهشی مشهد

به گزارش ایرنا علیرضا رشیدیان روز یکشنبه در حاشیه افتتاح پژوهشکده گردشگری و زیارت دانشگاه فردوسی مشهد در جمع خبرنگاران افزود: مشهدالرضا(ع) بزرگترین شهر زیارتی در بین تمام زیارتگاههای دنیاست.
وی بیان کرد : با توجه به شرایط زیارتی و زائرپذیر بودن این شهر، توسعه موضوع زیارت در حوزه زیرساختی و مباحث فرهنگی از ضروریات این کلانشهر است.
رشیدیان ادامه داد : با توجه به توسعه زیارت در مشهد در حوزه های مختلف نیازمند مرکزی بودیم تا این مقوله را به صورت پویا دنبال کند و افق بلندمدتی برای زیارت ترسیم کند.
استاندار خراسان رضوی افزود: جذب گردشگران و زائران شیعه از سراسر دنیا و توجه به مقوله گردشگری زیارت ضروری است و علیرغم جمعیت قابل توجه شیعیان و علویان در کشورهای مختلف دنیا نظیر هندوستان و ترکیه، نتوانسته ایم این جمعیت را برای استفاده از ظرفیتهای زیارت و گردشگری مشهد جذب کنیم.
رشیدیان خاطرنشان کرد: کلانشهر مشهد تا ۱۰ سال آینده به عنوان پایتخت فرهنگی کشورهای جهان اسلام مطرح است لذا بر آن شدیم برای توسعه کمی و کیفی زیارت این مرکز را راه اندازی کنیم.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه پژوهشکده زیارت و گردشگری مرکزی کاملا کاربردی است، افزود: ارائه راه حل برای مشکلات موجود در حوزه زیارت و گردشگری، توسعه زیرساختهای مرتبط و ارائه راهکار برای جذب زائران و گردشگران مسلمان و در مجموع توسعه کمی و کیفی زیارت و گردشگری از محورهای فعالیت این پژوهشکده است.
رشیدیان افزود: استانداری خراسان رضوی جزو سه استان فعال کشور است که دارای حوزه معاونت زیارت است و می کوشیم از ظرفیتهای علمی و حوزوی برای توسعه زیارت و تکمیل زیرساختهای مرتبط استفاده کنیم .
پژوهشکده زیارت و گردشگری دانشگاه فردوسی مشهد با مشارکت استانداری خراسان رضوی و این دانشگاه، روز یکشنبه در محل دانشکده ادبیات و علوم انسانی با حضور استاندار خراسان رضوی به بهره برداری رسید.
کلانشهر مشهد با ۳٫۵ میلیون نفر جمعیت سالانه پذیرای ۲۷ میلیون زائر و گردشگر داخلی و خارجی است.
خبرنگار : ندا جواهرفر ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
۵۱۳۲/۷۵۰۵

انتهای پیام /*


فرهنگی


زیارت


گردشگری زیارت


ظرفیتهای علمی