اخبار گردشگری

تذکر عضوشورای شهر تهران نسبت به تخریب گورستان امامزاده عبدالله

به گزارش ایرنا، خلیل آبادی روز یکشنبه در چهل و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با ارائه این تذکر، افزود: مجموعه آرامستان امامزاده عبدالله شهرری یکی از مهمترین اماکن تاریخی دارای ارزش میراثی کشور است که معماری آن مربوط به دوره های صفویه و قاجار است.
وی اظهار کرد: بسیاری از شخصیت های بزرگ ملی، علمی، فرهنگی، سیاسی، ادبی کشور دراین آرامستان دفن شده اند که از آن جمله می توان به شهدای واقعه ۱۶آذر اشاره کرد.
وی با اشاره به اینکه این آرامستان در فهرست میراث ملی کشور ثبت شده، تصریح کرد: پیکرهای دکتر شهیدی، دکتر سحابی، قبر اولیه نیمایوشیج، وحید دستگردی و عباس مسعودی موسس روزنامه اطلاعات دراین آرامستان به خاکس سپرده شده است.
خلیل آبادی افزود: طی روزهای گذشته شاهد آن بودیم که اداره اوقاف شهرستان ری بدون هماهنگی با میراث فرهنگی برای بررسی های تخصصی و به بهانه بازپیرایی، اقدام به تخریب سطح قابل توجهی از آین آرامستان کرده است.
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: این اقدام منجر به تخریب و از بین رفتن تعداد زیادی از قبور دارای ارزش میراثی آرامستان امامزاده عبدالله شده است.
به گفته وی، با پیگیری های انجام شده، شکایتی دراین زمینه به دستگاه قضایی ارائه شد و با حکم معاون دادستان شهرستان ری، روند تخریب آرامستان متوقف شده است.
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: متاسفانه اداره اوقاف شهرستان ری با بی توجهی نسبت به حکم صادره، عملیات عمرانی دراین آرامستان را دوباره آغاز کرده است.
خلیل آبادی، خواستار اقدام دستگاههای مسئول به ویژه سازمان میراث فرهنگی در راستای حفاظت از آثار و ارزش های فرهنگی و تاریخی کشور شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: مهدی مقدر – انتشار: محسن فتاحی
تهرام/۷۲۴۷/۱۷۳۵**۱۶۲۵

انتهای پیام /*


فرهنگی


حسن خلیل آبادی


تخریب


گورستان امامزاده