اخبار گردشگری

بازارهای جدید برای فروش محصول های صنایع دستی هرمزگان شناسایی شود

بهروز اکرمی روزشنبه در گفت وگو با خبرنگارایرنا اظهارداشت: اداره های مرتبط و بازرگانان استان می توانند با انجام این کار زمینه اشتغال های جدیدی را در هرمزگان فراهم کنند.
وی ادامه داد: صنایع دستی هرمزگان با توجه به کاربردی بودن و تمایل جامعه برای بهره گیری از مولفه ها و نمادهای بومی می تواند با تبلیغ و معرفی صحیح جایگاه خود را در منازل ایرانیان بدست آورند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان تصریح کرد: برخی از این محصول های می توانند جایگزین خوبی برای ظروف پلاستیکی که بهره گیری از آن ها آلودگی های زیست محیطی به همراه دارد باشند.
اکرمی اشاره کرد: درهمین راستا نمایشگاهی ۲۱ تا ۲۵ اسفند برای عرضه محصول های صنایع دستی کشور در محل دائمی نمایشگاه های هرمزگان برپا می شود که انتظار می رود صنعتگران هرمزگانی بهترین استفاده را از برپایی آن ببرند.
وی اشاره کرد: صنعتگران صنایع دستی استان های کشور برای معرفی ، فروش وهمچنین بازاریابی محصول های استان خود در آن نمایشگاه شرکت می کنند.
افزون بر ۶۳ هزار صنعتگر در ۱۳ رشته بومی صنایع دستی در هرمزگان فعالیت دارند که ۹۰ درصد آنان را زنان تشکیل می دهند.
۲۰ هزار نفر از صنعت کاران فعال صنایع دستی، در بخش پوشاک سنتی استان شناسایی شده اند.
گلابتون دوزی، خوس دوزی، بادله دوزی، شک دوزی، سوزن دوزی، عبا دوزی، ملیله دوزی، چادر شب بافی، قالی بافی، سبد بافی، حصیر بافی، صنایع صدفی، سفال گری، درب و پنجره چوبی، کرچاب، خورجین، کوزه سازی و صنایع دستی دریایی و لنج سازی از مهم ترین صنایع دستی هرمزگان است.
۳۲۱۹ / ۶۰۴۸
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

انتهای پیام /*


اقتصاد


بازار یابی و فروش


صنایع دستی


هرمزگان