اخبار گردشگری

راه اندازی پرتال جامع گردشگری کشور ظرف ۱۰ روز آینده

به گزارش خبرنگار ایرنا ، علی اصغر مونسان عصر شنبه در گفت وگو با خبرنگاران در چالوس افزود : این پرتال که به عنوان یک منبع و ماخذ اصلی گردشگری است در آن تمامی اطلاعات مربوط به مناطق تاریخی ، طبیعی و گردشگری کشور گنجانده شده است.
وی گفت : مردم می توانند با استفاده از این پرتال اطلاعات لازم را در زمینه های گردشگری و اماکن تاریخی کشور برای سفر به همه مناطق کشور اخذ کنند تا از یکنواختی سفرها جلوگیری شود.
وی پیش بینی کرد با توجه به فعالیت های خوبی که استانداران و مجموعه سازمان میراث فرهنگی کشور برنامه ریزی کرده در بهار آینده شاهد افزایش گردشگری در همه جای کشور حتی به استانهایی که تاکنون مردم سفر نمی کردند، باشیم.
* پروژه های گردشگری در حال ساخت کشور
رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور به پروژه های در دست ساخت حوزه گردشگری کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر یک هزار و ۷۰۰ پروژه در این حوزه در حال ساخت وجود دارد که امیدواریم تا پایان کار دولت دوازدهم همه آنها به بهره برداری برسند.
مونسان افزود: خوشبختانه تقاضا برای سرمایه گذاری در این بخش نیز زیاد است و سرمایه گذاران زیادی به صورت روزانه برای سرمایه گذاری در این بخش گردشگری اعلام امادگی می کنند.
* بوم گردی علاقه تازه گردشگران
وی بوم گردی را یکی دیگراز برنامه های گردشگری بیان کرد و گفت: خوشبختانه بوم گردی به شدت در کشور در حال توسعه است و با این کار اشتغال زیادی در روستاها و شهرهای کوچک ایجاد شده است.
مونسان خاطر نشان کرد: اینگونه اقامتگاه ها کمک می کند تا موضوع طبیعت گردی که بسیار هم مورد استقبال گردشگران قرار می گیرد ، رونق پیدا کند.
وی استفاده از ابنیه های تاریخی کشور به عنوان فضاهای اقامتی را یکی دیگر از جاذبه ها و ویژگی های منحصر به فرد این بخش عنوان کرد و گفت: این بخش باعث جذب بیشتر توریست های خارجی می شود و با این برنامه ها می توانیم به اهداف برنامه ۱۴۰۴ که همانا جذب ۲۰ میلیون گردشگر خارجی است ، دست یابیم.
*سفرهای نوروزی
رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به برنامه های ستاد تسهیلات سفر گفت: برای عید نوروز سال آینده ۱۹ دستگاه اجرایی ، امدادی ، خدماتی و انتظامی در قالب ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی به صورت هماهنگ فعالیت خودشان را آغاز کردند.
وی افزود: با توجه به تاکید رئیس جمهوری مبنی بر ایجاد نشاط در بین مردم این ستاد تلاش کرده تا در حوزه کیفیت وکنترل قیمت نظارت دقیق داشته باشد تا از هر گونه افزایش ارائه خدمات به مردم در ایام عید جلوگیری شود.
به گفته وی ، برای عید نوروز سال ۹۷ برنامه های متنوع و شادی با همراهی شهرداری ها در همه شهرهای کشور اجرا می شود.
* جاذبه های مازندران
معاون رئیس جمهوری با اشاره به ظرفیت های گردشگری در استان مازندران گفت : خوشبختانه این استان دارای ظرفیت های بالقوه و بالای گردشگری است و برای ساماندهی و استفاده مردم در این مناطق باید گردشگران به صورت تور گردشگری به این منطقه آورده شود تا ارزش افزوده در این بخش بوجود آید.
وی افزود: خوشبختانه استانداران شمالی کشور برنامه های خوبی در این زمینه دارند تابتوانیم در آینده شاهد رونق بخش گردشگری به صورت سیستمی در این استانها باشیم.
علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری جمعه شب به منظور دیدار با فعالان بخش گردشگری و افتتاح چند پروژه گردشگری به استان مازندران سفر کرده است.
سالانه ۲۰ میلیون گردشگر از استان مازندران دیدن می کنند.
خبرنگار: مهدی ابراهیم پور **انتشار دهنده: محسن حسن نیا
/۱۶۰۲/۱۸۹۹

انتهای پیام /*


اجتماعی


میراث فرهنگی


پرتال گردشگری


چالوس