اخبار گردشگری

اختصاص۲۰۰میلیارد ریال وام اشتغال در بخش گردشگری کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش ایرنا، محمود باقری روز شنبه در نشست کارگروه فنی اشتغال کهگیلویه و بویراحمد با موضوع پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی در حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی که در یاسوج برگزار شد به نرخ سود این تسهیلات و زمان بازپرداخت آن اشاره نکرد.
وی اظهار داشت: ۱۰۰ میلیارد ریال از این میزان تسهیلات در حوزه صنایع دستی و ۱۰۰ میلیارد ریال نیز در حوزه گردشگری به متقاضیان پرداخت می‌شود.
باقری با اشاره به اقدام‌های ارزنده دولت تدبیر و امید برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی، افزود: این تسهیلات تنها برای روستائیان کهگیلویه و بویراحمد نیست و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر نیز می‌توانند از آن در راستای ایجاد اشتغال استفاده کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پرداخت این تسهیلات باید منجر به ایجاد شغل دائم در استان شود.
باقری عنوان کرد: تلاش می‌شود با نظارت مستمر بر نحوه هزینه شدن این تسهیلات تعدادی شغل دائم برای مردم کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شود.
وی ابراز داشت: می‌توان با این تسهیلات فرصت‌های شغلی مطلوبی در زمینه‌های بوم‌ گردی، واحدهای اقامتی، مجتمع‌های رفاهی و گردشگری و کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد کرد.
باقری گفت: پرداخت این تسهیلات باید با مجوز اداره ‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد باشد.
مدیرکل دفتر سرمایه‌ گذاری استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز ظرفیت‌های متعدد استان در حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی را یادآور شد و گفت: در این زمینه‌ها می‌توان در روستاها شغل ایجاد کرد.
سید حشمت‌ الله صمیمی ‌دوست اظهار داشت: دولت دوازدهم اعتبارات مناسبی را برای اشتغالزایی در روستاها تخصیص داده است.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: این صندوق آمادگی لازم برای پرداخت تسهیلات به منظور ایجاد اشتغال در روستاهای استان در تمامی زمینه‌ها از جمله گردشگری و صنایع دستی را دارد.
ارسلان حسن‌ پور اظهار داشت: اعضای کارگروه فنی اشتغال کهگیلویه و بویراحمد به طرح‌های اشتغالزایی خرد نگاه ویژه‌ای داشته باشند.
وی افزود: راه ‌اندازی طرح‌های اشتغالزایی خرد از جمله نانوایی چندمنظوره در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر کمک به اقتصاد روستایی سبب ایجاد چند فرصت شغلی‌ نیز می‌شود.
حسن پور بیان کرد: نباید اجازه داد عده‌ای در کهگیلویه و بویراحمد به بهانه ایجاد طرح‌های کلان تسهیلات اشتغالزایی را در موارد دیگر هزینه کنند.
آبشار یاسوج، حرم بی‌ بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، چشمه بلقیس چرام، گردنه شلال دان، رود رونه، آبشار کمردوغ، برم الوان، بافت تاریخی دهدشت، سد کوثر و بارگاه امامزاده سید محمود (ع) در شهرستان کهگیلویه از مهمترین جاذبه‌های گردشگری، مذهبی، تاریخی و طبیعی کهگیلویه و بویراحمد است.
این استان با وسعتی افزون بر ۱۵ هزار کیلومترمربع بین استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان قرار دارد.
افزون بر ۲ هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد ۷۵۰ مورد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
یک ‌میلیون و ۵۶۴ هزار و ۴۸۴ نفر مسافر و گردشگر در تعطیلات ایام نوروز امسال از جاذبه‌های گردشگری، مذهبی، تاریخی و طبیعی کهگیلویه و بویراحمد دیدن کردند.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
۷۵۳۵/۶۱۱۰

انتهای پیام /*


اقتصاد


تسهیلات


گردشگری و صنایع دستی


کهگیلویه و بویراحمد