اخبار گردشگری, اقامتگاه

اقامتگاه بوم گردی کاهگلی ننه گل ابرو در چالوس گشایش یافت

به گزارش ایرنا، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چالوس در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت : توسعه مراکز اقامتی بوم گردی در روستاها از مهمترین سیاست های این سازمان است و در این راستا احیاء بناها و اماکن بومی و تاریخی در سطح روستاها نقش بسزایی در جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد.
سید علی اصغر موسوی تصریح کرد: در همین جهت اقامتگاه بوم گردی کاهگلی ننه گل ابرو با رویکرد احیاء بناهای بومی و تاریخی در روستای کریم آباد شهرستان چالوس از سوی بخش خصوصی اجرا شد.
وی افزود: این اقامتگاه در یک هزار و ۳۰۰ متر مربع زمین با ۱۲ اتاق و با اعتباری بالغ بر شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در ۲ سال مرمت و بازسازی شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چالوس گفت: اقامتگاه بوم گردی کاهگلی ننه گل ابرو با ظرفیت حدود ۶۰ نفر علاوه بر اقامت ، پذیرای صبحانه، نهارو شام را نیز با غذاهای محلی در فضایی بومی و سنتی فراهم کرده است و برای ۱۵ نفراز اهالی روستای کریم آباد نیز اشتغالزایی خواهد داشت.
وی با اشاره به طراحی داخلی و فضای زیبای این اقامتگاه بوم گردی آن را یکی از اقامتگاه های مهم و تاثیر گذار در توسعه گردشگری روستایی در شهرستان چالوس بر شمرد و اظهار داشت: ایجاد اقامتگاه های بوم گردی در روستاها علاوه بر ایجاد اشتغال مانع از مهاجرت روستانشینان به شهرها و منجر به تثبیت جمعیت روستایی می شود.
وی تاکید کرد: اقامتگاه بوم گردی سبب معرفی آداب، رسوم، آئین ها و فرهنگ بومی روستایی به گردشگران داخلی و خارجی می شود.
در ادامه رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری، استاندار و سایر مسئولان استانی از کارگاه صنایع دستی در شهر چالوس ، مجموعه تفریحی نمک آبرود و پروژه های در دست ساخت هتل آراز و کاسپین در شهرستان نوشهر و پروژه دشت نور در شهرستان نور نیز بازدید کرد.
شهرستان چالوس با جمعیت ‎ ۱۵۰هزار نفر و بیش از ‎ ۱۰۰روستا علاوه بر داشتن سابقه تاریخی به خاطر سرسبزی و زیبایی به عقیق همیشه سبز مشهور است .جاذبه های مهم گردشگری این شهر کاخ چایخواران، کاخ اجابیت، دریاچه ولشت، پارک جنگلی فین، تله کابین نمک آبرود و هتل استقلال خزر است.
خبرنگار: سیدمحمد اکبرموسوی**انتشار دهنده: محسن حسن نیا
۱۲۹۵/ ۱۶۰۲/۱۸۹۹

انتهای پیام /*


اجتماعی


میراث فرهنگی


بوم گردی


چالوس