اخبار گردشگری

نیاز ۱۵ میلیارد ریالی خراسان شمالی برای معرفی جاذبه های گردشگری

آدینه محمد سویدانلویی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تبلیغات و معرفی ظرفیت ها و جاذبه های استان امری هزینه بر است و تلاش داریم تا در صورت حمایت های مالی، با نصب تابلوها در مسیرها، روستاهای هدف گردشگری و سایر جاذبه ها معرفی و تبلیغ شود.
سویدانلویی ایجاد و راه اندازی موزه ها توسط بخش خصوصی را از رویکردهای این اداره کل عنوان کرد و گفت: بر اساس اهداف برنامه ریزی شده تا سال ۱۴۰۰، پنج موزه خصوصی در استان دایر می شود.
وی گفت: در صورت همکاری بانک ملی، موزه سکه و پول هم در ساختمان بانک ملی در شهر بجنورد دایر می شود و آمادگی داریم تا این موزه در یک هفته راه اندازی شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی درباره واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی گفت: بنا داریم تا بناهای تاریخی با حفظ مالکیت، به بخش خصوصی واگذار شود و تا پایان سال آتی، ۹ بنا شامل کاروانسرا، گرمابه و آب انبار به بخش خصوصی واگذار می شود.
تعداد آثار ثبت شده در فهرست آثار ملی دراستان خراسان شمالی ۵۵۷ اثر است که از این تعداد ۴۶۸ اثر تاریخی ابنیه محوطه تپه، ۴۲ اثر طبیعی و ۴۷ اثر ناملوس را شامل می شود.
استان خراسان شمالی در مسیر استان های شمالی به مشهد مقدس واقع است که براساس برخی آمارها سالانه حدود ۲۰ میلیون نفر از این مسیر تردد می کنند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی ? @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
۷۱۸۵ / ۶۰۴۲ خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

انتهای پیام /*


اقتصاد


گردشگری


تبلیغات


خراسان شمالی