اخبار گردشگری

نشست تخصصی طراحی هتل ها در اصفهان برگزار شد

به گزارش ایرنا، این نشست تخصصی به همت جهاد دانشگاهی و اتاق بازرگانی اصفهان در سالن همایش های اتاق بازرگانی برگزار شد.
دبیر پژوهشی این نشست در گفت و گو با ایرنا هدف از برگزاری این رویداد علمی را ارزیابی نحوه بهره گیری از دانش معماری برای ارتقای طراحی هتل ها، بررسی جایگاه معماری هتل در توسعه صنعت گردشگری و کاربرد فناوری معماری در هتل برای بهینه سازی انرژی و توجیه اقتصادی اعلام کرد.
‘ سحر موحدی ‘ خاطرنشان کرد: ارائه فرصت های سرمایه گذاری با حمایت شهرداری اصفهان برای بخش خصوصی، برگزاری اولین دوره استاندارد سازی نیروی کار تخصصی هتل و تشکیل انجمن معماری خلاق، شهر خلاق از دیگر برنامه های این رخداد علمی است.
به گفته وی برای این نشست پنج سخنرانی اصلی و تخصصی در نظر گرفته شد.
عضو هیئت علمی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران نیز در این نشست توجه بیشتر به مدیریت مصرف انرژی در هتل ها را خواستار شد و افزود: طراحی هتل ها باید بگونه ای باشد که ضمن ایجاد رفاه برای میهمانان بتواند انرژی را بصورت کاملاً صرفه جویانه مصرف کند.
پروفسور ‘ محمدتقی رضایی حریری ‘ خاطرنشان کرد: متاسفانه در کشور ما میزان مصرف انرژی در همه اماکن بویژه هتل ها بسیار بالاست که باید برای آن بطور جدی چاره اندیشی کرد و حداقل در طراحی هتل های جدید از استانداردهای لازم بهره برد.
عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی نیز به عنوان یکی دیگر از سخنرانان این نشست بیان کرد: هتل تنها مکان خوابیدن و استقرار میهمانان نیست بلکه باید به آن بعنوان یک مکان خاطره انگیز برای مسافران نگاه کرد.
‘ فرهاد احمدی ‘ افزود: متاسفانه پس از انقلاب، هتل مناسب از لحاظ زیبایی و معماری فاخر و چشمنواز در کشور ساخته نشده است و همه هتل های با ارزش همانند هتل عباسی اصفهان پیش از انقلاب ساخته شدند.
وی تاکید کرد: در ساخت هتل ها، طراحی و نورپردازی از ِالمان های مهم به شمار می آیند.
به گزارش ایرنا، استان اصفهان از جمله مناطق گردشگری است که از کمبود هتل رنج می برد.
در حال حاضر ۳۳۰ طرح گردشگری در استان اصفهان در حال اجراست که ۸۹ طرح آن مربوط به ساخت هتل است، تعداد واحدهای اقامتی این استان نیز از سال ۹۲ تاکنون از ۵۵ به ۱۵۵ باب افزایش یافته است.
بنابر اعلام ‘ فریدون الهیاری ‘ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تا پایان امسال نیز ۵۳ واحد اقامتی جدید به شمار واحدهای اقامتی این استان افزوده خواهد شد.
تعداد تخت های اقامتی استان اصفهان ۲۰ هزار تخت است و بر این اساس هفت هزار تخت اقامتی نیز تا پایان امسال به شمار آنها افزوده خواهد شد.
ت/۶۰۲۰ / ۲۰۹۳ ** خبرنگار: علیرضا حکیمیان ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


نشست تخصصی طراحی هتل ها


اصفهان