اخبار گردشگری

ظرفیت مراکز اقامتی در استان اصفهان باید ۴ برابر شود

به گزارش ایرنا، فریدون الهیاری، عصر پنجشنبه در نشست تخصصی معماری هتل ها در اصفهان افزود: با وجود رشد پنج برابری شمار گردشگران در استان اصفهان، هنوز در زمینه رشد مراکز اقامتی و هتل ها به پیشرفت زیادی نرسیده ایم و این موضوع در شأن اصفهان نیست.
وی تصریح کرد: در ساخت هتل های جدید باید به هویت ایرانی، اسلامی اهمیت داده شود تا در آینده به عنوان برندی برای گردشگری کشور مطمح نظر قرار بگیرد.
الهیاری ادامه داد: گردشگری به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه و پیشرفت این استان در نظر گرفته شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان خاطرنشان کرد: همانقدر که گردشگری در توسعه اقتصاد اهمیت دارد در کنار آن صنایع دستی و معماری نیز می‌تواند نقش بسزایی در این زمینه ایفا کند.
شهردار اصفهان نیز در این نشست گفت: صنعت گردشگری با فرهنگ، جامعه و اقتصاد در ارتباط است و باید تعامل و ‌تعادلی بین این بخش‌ها ایجاد کنیم.
قدرت الله نوروزی با اشاره به تمرکز بیشترین جمعیت اصفهان در بافت فرسوده این شهر تصریح کرد: دولت برای بازآفرینی و مقاوم سازی بافت‌های فرسوده بسیار مصمم است و ما نیز در بدنه شهرداری برای این موضوع بطور جدی برنامه ریزی کرده ایم.
اولین نشست تخصصی طراحی هتل ها با حضور صاحبنظران، فعالان و سرمایه گذران گردشگری و هتل داری عصر پنجشنبه در اصفهان برگزار شد.
به گزارش ایرنا، استان اصفهان از جمله مناطق گردشگری است که از کمبود هتل رنج می برد.
در حال حاضر ۳۳۰ طرح گردشگری در استان اصفهان در حال اجراست که ۸۹ طرح آن مربوط به ساخت هتل است.
تعداد واحدهای اقامتی این استان از سال ۹۲ تاکنون از ۵۵ به ۱۵۵ باب افزایش یافته است.
به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، تا پایان امسال نیز ۵۳ واحد اقامتی جدید به شمار واحدهای اقامتی استان افزوده خواهد شد.
تعداد تخت های اقامتی استان اصفهان ۲۰ هزار تخت است و بر این اساس هفت هزار تخت اقامتی نیز تا پایان امسال به شمار آنها افزوده خواهد شد.
ت / ۶۰۲۰ /۶۰۲۷ خبرنگار: علیرضا حکیمیان* انتشار: شکراللهی

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


هتل سازی


استان اصفهان