اخبار گردشگری

«موزه لوور در تهران» نشان استاندارد موزه داری ایران است

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا جبرائیل نوکنده روز چهارشنبه با بیان این که بسیاری از آثار از سالن‌های اصلی موزه لوور انتخاب شده‌اند افزود: از شاخص‌ترین آنها می‌توان به پیکره «ابوالهول» از سنگ بازالت مربوط دوره «فرعون هاکور» اشاره کرد که از بخش عتیقات مصر باستان در سالن «سولی لوور» انتخاب شده است.
او با اشاره به این که این مجموعه آثار از هشت بخش موزه لوور انتخاب شده، ادامه داد: براساس طرح محتوایی نمایشگاه در چهار بخش اصلی با عناوین ‘ تولد یک مجموعه’، ‘تولد یک موزه’، ‘ رویای جهانی شدن’ و ‘ یک موزه زنده’ ، به نمایش درمی‌آیند.
رئیس موزه ایران گفت: بیش از ۵۰ اثر از آثار موزه‌ لوور فرانسه با عنوان «موزه لوور در تهران» از ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ تا ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ به نمایش درمی‌آیند.
نوکنده توضیح داد: این نمایشگاه مجموعه‌ای از آثار تمدن‌های باستان در غرب آسیا، اروپا و شمال آفریقا از جمله تمدن‌های سومر، آشور، هیتی، مصر باستان، یونان و روم باستان و مجموعه‌ای از نقاشی، طراحی و چاپ سنگی از آثار هنرمندان بزرگ اروپا مانند «اوژن دلاکروا» و «کامی کورو» است.
رئیس موزه ملی ضمن استقبال از حضور بخش خصوصی در عرصه فرهنگ و هنر تصریح کرد: یک بانک خصوصی ایرانی و دو شرکت فرانسوی حامیان اصلی این برپایی لوور در تهران هستند.
وی توضیح داد: تامین تجهیزات فنی و نمایشگاهی، همکاری در طراحی بخش های نمایشگاهی و برنامه‌ریزی تبلیغات و اطلاع‌رسانی از اقداماتی است که بانک ایرانی در راستای برگزاری نمایشگاه ‘موزه لوور در تهران’بر عهده گرفته است.
این نمایشگاه چهارمین نمایشگاه از موزه های خارجی است که از زمان شروع دولت تدبیر و امید در موزه ملی ایران برگزار می شود.

سیام**۱۷۵۱**۱۸۲۳
دریافت: نخکوب ** انتشار: طاهره نبی اللهی

انتهای پیام /*


فرهنگی


جبرئیل نوکنده


بانک آینده


موزه لوور